تاریخ: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۱۶
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۳۲۰۸۱۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان خراسان‌جنوبی خبر داد؛

سرمایه‌گذاری صنعتی در خراسان‌جنوبی ۵۹ درصد افزایش یافت/ انجام ۹ هزار مورد بازرسی از واحد‌های اقتصادی استان

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان خراسان‌جنوبی از صدور ۱۰۹ فقره جواز تاسیس صنعتی در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاری برای اجرای این طرح‌ها در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۹ درصد رشد داشته است.

به گزارش می‌متالز، «احمد آریافر» مدیرکل صمت استان خراسان‌جنوبی، ضمن بیان مطلب فوق گفن: صدور ۱۰۹ فقره جواز تاسیس صنعتی با پیش بینی سرمایه‌گذاری ۶۱ هزار و ۹۲۵ میلیارد ریال، صادر شده است.

وی افزود: با اجرای کامل این طرح‌ها پیش‌بینی می‌شود زمینه اشتغال برای ۲ هزار و ۷۸۰ نفر به‌صورت مستقیم در استان خراسان‌جنوبی فراهم شود.

مدیرکل صمت استان خراسان‌جنوبی بیان کرد: این تعداد جواز تاسیس در زمینه کنسانتره زغال‌سنگ، سرب، روی و طلا، لعاب کاشی و سرامیک، محصولات بتنی، تیرچه و اسکلت فولادی، پودر میکرونیزه بنتونیت، تولید در و پنجره یو پی‌وی‌سی، آجر نسوز، گندله آهن، منیزیت، ابزار و ادوات کشاورزی، مصنوعات چوبی و فلزی صادر شده است.

وی با اشاره به اهمیت تامین زیرساخت‌های لازم برای تکمیل و بهره برداری هرچه سریعتر از طرح‌های صنعتی در دست اقدام، بر همکاری و همراهی تمامی دستگاه‌های مرتبط در این زمینه تاکید کرد.

آریافر در ادامه اعلام کرد که در ۶ ماهه‌ی ابتدای سال‌جاری ۸ هزار و ۹۵۷ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و غیرصنفی خراسان‌جنوبی توسط بازرسان صمت انجام شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال گشت‌های مشترک بازرسی و نظارت بر بازار کالا و خدمات نیز با حضور نماینده سایر دستگاه‌های نظارتی برگزار شده، افزود: بازرسی‌ها در این مدت منجر به تشکیل ۴۳۷ فقره پرونده تخلف در سطح استان شده است.

مدیرکل صمت استان خراسان‌جنوبی با اشاره به ارزش ریالی پرونده‌های تخلف اظهار کرد: ارزش این تعداد پرونده بالغ بر ۳۴ میلیارد ریال بوده که جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی اضافه کرد: بیشترین تخلفات صورت‌گرفته در این مدت از نظر تعداد پرونده مربوط به گرانفروشی، عدم ارائه فاکتور، عدم صدور صورتحساب و عدم درج قیمت بوده است.

آریافر ضمن تقدیر و تشکر از همراهی مردم و متصدیان واحد‌های صنفی که انصاف را رعایت می‌کنند، گفت: سامانه ۱۲۴ این اداره آماده دریافت گزارشات مردمی در حوزه تخلفات صنفی و اقتصادی از جمله گران‌فروشی، کم‌فروشی، احتکار و ... است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده