تاریخ: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۰:۳۹
بازدید: ۸۹
کد خبر: ۳۱۹۵۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ظرفیت معامله یک‌سوم برق کشور در بورس انرژی

‌می‌متالز - معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان گفت: تامین برق از بورس انرژی توسط صنایع موجب معامله یک‌سوم برق مصرفی کشور از این طریق خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، مهدی پاک طینت، در همایش آموزشی تغییر نحوه تامین انرژی مشترکان بیش از یک‌مگاوات بیان کرد: تامین برق از بورس انرژی توسط صنایع موجب معامله یک‌سوم برق مصرفی کشور از این طریق خواهد شد.

وی گفت: مشترکان بالای یک‌مگاوات می‌توانند برق را به صورت سلف با نرخی کمتر از نرخ تکلیفی براساس سهمیه تعیین شده برای خود به طور مستقیم از نیروگاه خریداری کنند. معاون مالی و پشتیبانی و سرپرست انبارگردانی شرکت توزیع برق استان سمنان تشریح کرد: شمارش موجودی اقلام به منظور ایجاد اطمینان از وجود کنترل کمّی و کیفی کالاها، اصلی‌ترین هدف این برنامه بود. نظری افزود: با توجه به قرارگرفتن دوره مالی شرکت در پایان شهریورماه، همه ساله عملیات انبارگردانی با محوریت انبار مرکزی استان و سایر انبار‌ها از سوی مدیریت توزیع برق شهرستان‌ها به انجام می‌رسد. وی اظهار کرد: عملیات انبارگردانی که با حضور پنج تیم و ۴۴نفر از نمایندگان فنی، مالی و مسوولان انبار فناوری اطلاعات و حراست به انجام رسید، در راستای رعایت قوانین و مقررات مربوطه و اهداف موجودی انبار‌ها و کنترل‌های داخلی، مراقبت از سرمایه‌های شرکت، نظارت بر صحت فرآیند انبار و جداسازی اقلام بوده است.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده