تاریخ: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۴۸
بازدید: ۸۷
کد خبر: ۳۱۹۶۲۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد:

دولت برای حضور حداکثری خصوصی‌ها در صنعت فولاد تضمین دهد/ راهکار‌های توسعه صنعت فولاد ایران

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ما می‌توانیم در این حوزه حداکثر استفاده را از بخش خصوصی کنیم، چرا که منابع نامحدودی دارند، این در حالی است که منابع دولت در صنعت فولاد محدود است.

به گزارش می‌متالز، عزت اله اکبری تالارپشتی با اشاره به راهکار‌های توسعه صنعت فولاد ایران، بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی در کشور، در صورتی که قرار بر این باشد که صنعت فولاد و سایر صنایع جهش آنی داشته باشند، دولت باید حضور حداکثری بخش خصوصی را تضمین کند. در واقع دولت از مردم بخواهد برای تولید و سرمایه گذاری وارد میدان شوند، منتها باید راهکار را به آن‌ها نشان دهد و نیاز کشور را نیز مشخص کند.

وی گفت: دولت ما یک دولت انقلابی است، اما خروجی آن ناکارآمد مشاهده می‌شود که می‌توان گفت خود یک اشکال جدی برای کشور محسوب می‌شود و در نتیجه دولت برای بهبود وضعیت باید به دنبال ریشه این مشکلات بگردد.

به گفته رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، ما می‌توانیم در این حوزه حداکثر استفاده را از بخش خصوصی کنیم، چرا که منابع نامحدودی دارند، این در حالی است که منابع دولت در صنعت فولاد محدود است.

اکبری به بیان اینکه یکی از زیرساخت‌های کشور، حوزه معدن است، تاکید کرد: معادن کشور باید به طور کامل فعال باشند تا به بازار جهانی متصل باشیم، ضمن اینکه در حال حاضر ایران عضو سازمان همکاری شانگهای، بریکس، اوراسیا و امثال آن است، اما متأسفانه استفاده درستی از این ظرفیت صورت نمی‌گیرد.

به گفته وی، فضا برای معدن کاران کوچک و بزرگ و همچنین تولیدکنندگان باید باز شود که البته دولت باید شرایط آن را فراهم کند، زیرا هر کجا مشکل مقررات و قانونی وجود داشته باشد، حاضر هستیم به طور کامل و فوری آن را برطرف کنیم.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده