تاریخ: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۱۴
بازدید: ۱۰۴
کد خبر: ۳۱۹۶۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ارتقای سیاست‌های نظارتی همگام با تسهیل صدور مجوز‌های بورسی

‌می‌متالز - معاون نظارت بر نهاد‌های مالی گفت: سازمان بورس همانطور که سیاست تسهیل مجوز‌ها را پیش گرفته به همان میزان نظارت‌ها و سیاست‌های نظارتی خود را ارتقا داده است و تخلفات قابل توجهی از سوی شرکت‌های سبدگردان کشف شده است. به نحوی که در این رابطه مجوز دو سبدگردان به مدت ۲ سال تعلیق شده است.

به گزارش می‌متالز، مجید عشقی در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: در خصوص تصمیماتی که دولت می‌گیرد بعضا اختلاف نظرات کارشناسی داخل دولت پیش می‌آید. سازمان بورس سعی می‌کند دیدگاه‌های کارشناسی خود را تقدیم دولت کند، سعی می‌کنیم دغدغه‌های صنایع را از طریق برگزاری میز صنایع جمع‌آوری کنیم، اما گا‌ها تصمیماتی اتخاذ می‌شود که به ضرر صنایع است. برای اصلاح آن تمام سعی‌مان را انجام میدهیم. بازار نباید به هر صحبتی از سوی مسئولان واکنش نشان دهد، زیرا تا زمانی که تصمیمی توسط دولت مورد تایید قرار نگیرد قابل اتکا نیست.

وی افزود: به منظور ساماندهی بازار کالایی به صورت هفتگی و ماهانه با ستاد تنظیم بازار و وزارت صمت جلساتی را برگزار می‌کنیم، تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم تا صنایع آسیب نبینند.

ارتقای سیاست‌های نظارتی همگام با تسهیل صدور مجوز‌های بورسی

در ادامه علیرضا ناصرپور معاون نظارت بر نهاد‌های مالی اظهار کرد: در دوسال گذشته دو مجوز تامین سرمایه تایید شد، مجوز‌های دیگری در دست بررسی هستند که در صورت تأیید شورای عالی بورس مجوز اعطا خواهد شد.

وی افزود: سیاست دیگری که اتخاذ شده توسعه صندوق‌های سهامی و سرمایه‌گذاری بوده است، سازمان بورس باید نظارت‌های خود را بر روی نهاد‌های مالی انجام دهد تا با تخلفاتی که ممکن است بازار را به خطر بیاندازد، برخورد شود.

ناصرپور اضافه کرد: سازمان بورس همانطور که سیاست تسهیل مجوز‌ها را پیش گرفته به همان میزان نظارت‌ها و سیاست‌های نظارتی خود را ارتقا داده است و تخلفات قابل توجهی از سوی شرکت‌های سبدگردان کشف شده است. به نحوی که در این رابطه مجوز دو سبدگردان به مدت ۲ سال تعلیق شده است.

معاون نظارت بر نهاد‌های مالی خاطرنشان کرد: به ۱۲ شرکت کارگزاری بعد از ۱۲ سال مجوز دادیم، بیش از ۱۰۰ شرکت سبدگردان مجوز سبدگردانی گرفته‌اند، صنعت سبدگردانی اکنون یک صنعت کاملا رقابتی است.


وی عنوان کرد: برنامه جدی در بحث توسعه صندوق‌های سرمایه گذاری داریم تبدیل صندوق‌هایی که به طور غیر رسمی ایجاد شده‌اند. تا به صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی تبدیل شوند. الان درخواست‌های متعددی در این زمینه داریم.

ناصرپور گفت: ٣ موافقت اصولی برای تأسیس صندوق بازنشستگی تکمیلی وجود دارد. این صندوق‌ها می‌توانند منابع پایدار و بلندمدت را برای بازار سرمایه تامین کنند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده