تاریخ: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۴۷
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۳۱۹۸۱۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

شکوفایی استراتژی فولاد خراسان در رکورد‌های فروش

‌می‌متالز - شرکت فولاد خراسان در شهریور ماه موفق به ثبت رکورد فروش شد که این موضوع می‌تواند به واسطه چندین عامل محقق شده باشد.

به گزارش می‌متالز، فولاد خراسان در دوران جدید توانست به بسیاری از اهداف و برنامه‌های خود سرعت ببخشد. شاید از اصلی‌ترین اقدامات صورت گرفته در این حوزه اجرای پروژه کنسانتره سازی پس از ۱۲ سال توقف بود که نشان می‌داد مدیران این مجموعه رویکرد جدیدی را پیش گرفته اند.

اما در کنار این موضوع فولاد خراسان در مسیر رکوردزنی قرار گرفته است که می‌تواند به اجرای پروژه‌های توسعه‌ای بیشتر و همچنین تبدیل شدن فولاد خراسان به قطب فولادی شرق کشور، سرعت دهد.

نگاهی به کدال نشان می‌دهد، فولاد خراسان برای سومین ماه پی در پی رکورد فروش محصولات خود را به ثبت رسانده است و در شهریور ماه موفق شده میزان فروش را به بالاترین میزان تا به امروز برساند.

فولاد خراسان در شهریور ماه امسال به درآمد فروش ۲۳۰۱.۸ میلیارد تومانی دست یافته که بالاترین درآمد ماهانه شرکت تاکنون بوده است. این رقم نسبت به مرداد ماه رشدی ۱۶.۲ درصدی داشته و نسبت به ماه‌های گذشته با ۷۸.۵ درصد رشد همراه بوده است.

درواقع فولاد خراسان نرخ فروش خود را ۱.۴ درصد نسبت به ماه‌های قبل تغییر داده است و به لطف فروش بالای شمش، بالاترین رکورد سال جاری را ثبت کرد و نسبت به ماه قبل رشد ۱۸.۵ درصدی در فروش مقداری و نسبت به میانگین ماه‌های قبل رشد ۸۳.۶ درصدی را گزارش کرده است. تحقق این رشد دلایلی به همراه دارد که در ادامه به تحلیل برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

تغییر نگاه مدیریتی در فولاد خراسان

یکی از موضوعات مهم و اثر گذار بر تغییر روند گذشته در فولاد خراسان، تغییرات مدیریتی است. با روی کار آمدن طهمورث جوانبخت که پیش‌تر معاون فروش و بازرگانی فولاد مبارکه بود، این انتظار می‌رفت که برخی از سیاست‌های اجرایی گذشته که نتایج مثبتی به همراه داشت، این بار در فولاد خراسان اجرایی شود.

درواقع پیشینه مدیریتی جوانبخت یکی از دلایل اصلی برای دستیابی به رکورد فروش است.

با چنین نگاهی می‌توان وضعیت رو به رشد این مجموعه در بحث تولید و فروش را ادامه دار دانست.

تنوع سبد محصولات

اما از دیگر دلایلی که می‌تواند آمار فروش این مجموعه را افزایش دهد، تنوع سبد محصولات است.

تولید میلگرد آج ۵۰۰ با سطح مقطع ۱۰ میلیمتر برای نخستین بار در این واحد صورت گرفت، که این اقدام گامی موثر در تنوع بخشی به محصول و بر اساس نیاز بازار‌های مقصد صادراتی است.

تنوع بخشی به سبد تولید محصولات نهایی»، «پاسخگویی به نیاز بازار‌های هدف» و «کاهش هزینه تولید» به دلیل استفاده از شمش‌های با کربن پائین را از مزایای مهم تولید این محصول در فولاد خراسان است.

محصولات تولیدی با خواص آج ۵۰۰، از خواسته‌های طرف‌های تجاری این مجموعه در این منطقه است که می‌تواند بر میزان فروش اثر گذار باشد.

تامین مواد اولیه

رکورد زنی در تولید گندله نیز از دیگر مواردی است که می‌تواند تامین پایدار مواد اولیه را محقق کند. در ادامه این اتفاق تولید می‌تواند با سرعت بیشتری ادامه پیدا کرد و عرضه محصول در بازار نیز افزایش پیدا می‌کند.

درواقع تامین مواد اولیه از مهمترین دلایلی است که می‌تواند حضور یک مجموعه را در بازار داخلی و صادراتی پایدار کند و این پایداری به افزایش فروش منتهی شود.

استراتژی فولاد خراسان حاکی از آن است که این مجموعه به دنبال تصاحب سهم بیشتری از بازار‌های داخلی و صادراتی است، اما فراموش نکنیم در این بین بحث تامین انرژی می‌تواند بر عملکرد این واحد و سایر واحد‌های فولادی اثر گذار باشد. امروز صنعت فولاد از توان بالایی برای تولید برخوردار است، اما عدم اینده نگری در بحث انرژی مانع اصلی بهره برداری از این توانمندی شده که می‌تواند در زمستان دامن گیر شرکت‌های فولادی از جمله فولاد خراسان شود.

منبع: تیتر ۲۰

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده