تاریخ: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۳۸
بازدید: ۸۵
کد خبر: ۳۱۹۸۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

توضیح عشقی درباره کاهش دامنه نوسان، دو پرونده پالایشگاه تهران و "فنورد"

‌می‌متالز - رئیس سازمان بورس در باره امکان کاهش دامنه نوسان، دو پرونده هیات مدیره پالایشگاه بورسی و ابطال افزایش سرمایه سهم بازار پایه ای، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش می‌متالز، مجید عشقی در مورد پرونده هیات مدیره پالایشگاه تهران، گفت: موضوع موجب به صدور رای سلب صلاحیت شده و به زودی در سامانه سازمان بورس منتشر خواهد شد. موارد دیگری هم وجود دارد که در مرحله رسیدگی بوده و قطعی نشده، اما قطعا در سامانه سازمان منتشر خواهیم کرد. سهامداران این شرکت‌ها و اشخاصی که این افراد را منصوب کردند باید نسبت به معرفی جایگزین اقدام کنند.

وی افزود: برای کاهش دامنه نوسان با توجه به اتفاقات اخیر، فعلا بحثی مطرح نشده و ترجیح بر این است تا جایی که امکان دارد به زیر ساخت‌های بازار دست زده نشود. قطعا با توجه به جذابیت موجود، بازار توسط اشخاص حقوقی و حقیقی به تعادل می‌رسد. اگر وضعیت ادامه دار بود در مورد آن تصمیم گیری خواهد شد.

عشقی در خصوص پرونده شرکت نورد و لوله اهواز نیز توضیح داد: هر شرکتی که دعوای حقوقی داشته و حکمی برای آن صادر می‌شود، ملزم است در سامانه کدال منتشر کند و عدم انتشار به موقع تحت رسیدگی قرار گرفته و پرونده تشکیل می‌شود. اگر دادگاه رای قطعی در مورد ابطال افزایش سرمایه شرکت صادر کرده و به سازمان ابلاغ کند، حتما افزایش سرمایه را باطل اعلام خواهیم کرد.

به گفته وی، شرکت ملزم است از ابتدا روند افزایش سرمایه را انجام دهد. با توجه به گذشت چندین سال از افزایش سرمایه و واریز بخشی از حق‌تقدم توسط افراد، سهامدار عمده ملزم به جبران ضرر و زیان سهامداران است. رسیدگی‌های لازم برای تخلفات سال‌های گذشته شرکت انجام خواهد شد و اقدامات اصلاحی در صدور رای نهایی اثرگذار است.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده