تاریخ: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۴۷
بازدید: ۱۰۰
کد خبر: ۳۱۹۸۷۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آینده فلز زرد در سایه بحران

‌می‌متالز - رییس اتحادیه طلا و جواهر و نقره و سکه تهران با تاکید براینکه نمی‌توان برای روز‌های آینده تصمیم گیری کرد، گفت: با توجه به روند افزایشی قیمت سکه و طلا در بازار پیش بینی می‌شود در روز‌های آینده این نوسان ادامه‌دار نباشد.

به گزارش می‌متالز، نادر بذرافشان، در تشریح دلایل افزایش قیمت طلا و سکه در بازار، گفت: افزایش قیمت اونس جهانی طلا، افزایش قیمت ارز و خبر‌های سیاسی و اقتصادی مربوط به تنش منطقه، بازار داخلی فلز زرد و سکه را تحت‌تاثیر قرار داد. اما این‌که بگوییم تقاضا در بازار تشدید شده، چنین اتفاقی نیفتاده است.

وی افزود: بازار طلا و سکه روال عادی دارد، التهابی در آن نیست و تقاضا نیز تشدید نشده است. اما اینکه بازار طلا در دو روز اخیر روند افزایشی داشته است؛ بخشی از این اتفاق به رشد ۲۸ دلاری انس جهانی طلا و بخشی دیگر اتفاقات رخ داده در منطقه و رشد قیمت ارز بود.

رییس اتحادیه طلا و جواهر و نقره و سکه تهران تصریح کرد:از ابتدای هفته، قیمت سکه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود ۱۱۰ هزار تومان، در این مدت افزایش قیمت داشتند.

بذرافشان پیش‌بینی روند حرکت بازار طلا و سکه در روز‌های آینده را اینگونه بیان کرد: افزایش قیمت در دو روز اخیر رشد بسیاری را تجربه کرده بوده است بنابراین به نظر نمی‌رسد بازار نوسان چشمگیری در روز‌های آینده داشته باشد، اما باید منتظر ماند شرایط اقتصادی و سیاسی چه تغییری می‌کند همچنین روند انس جهانی پس از بازگشایی به چه سمتی حرکت می‌کند.

وی با تاکید براینکه نمی‌توان برای روز‌های آینده تصمیم گیری کرد، اظهارداشت: شرایط حاکم بر بازار جهانی و تنش‌های منطقه‌ای در چند روز اخیر به گونه‌ای بوده است که نرخ‌ها روند صعودی بالایی داشته اگر در روز‌های آینده اتفاق خاصی رخ ندهد و یا شرایط بحرانی به وجود آمده در منطقه ادامه دار نباشد، نوسانات زیادی در بازار طلا نخواهیم داشت حتی می‌توان پیش بینی کرد که بازار روند کاهشی به خود بگیرد.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده