تاریخ: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۴۴
بازدید: ۶۲
کد خبر: ۳۲۱۸۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش‌بینی جدید رییس اتحادیه طلا از قیمت‌ها

‌می‌متالز - فعالان بازار اعتقاد دارند که نوسان شدید قیمت‌ها در بازار، موجی از کاهش تقاضا را رقم زده است، به طوری که سکه‌بازان و حتی خریداران طلا، در شرایط کنونی فرار را بر قرار ترجیح داده‌اند.

به گزارش می‌متالز، نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه ۵۰ درصد از افزایش قیمت‌های دو هفته اخیر کاهش پیدا کرده، پیش‌بینی کرده است قیمت طلا و سکه تا پایان هفته نوسان یک تا ۳ درصدی داشته باشد.

وی درباره وضعیت بازار طلا و سکه گفته است: در دو هفته اخیر، سه روز اول بحران فلسطین بازار نوسان چشمگیری داشت قیمت سکه ۳ و میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت و طلا نیز ۱۳۰ هزار تومان گران شد، اما پس از آن ۵۰ درصد این افزایش قیمت کاهش یافته است.

بذرافشان با بیان اینکه قیمت‌ها به ثبات نسبی رسیده، به کاهش تقاضا در بازار اشاره کرده و متذکر شده است: شرایط بازار التهابی نیست و مطلوب است تشدید تقاضا رخ نداد و وضعیت به سمت ثبات می‌رود.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پیش بینی از قیمت‌ها در روز‌های پایانی هفته نیز گفته است: تا روز‌های پایان هفته نباید نوسانی داشته باشیم، اگر اتفاقی در بازار‌های جهانی رخ ندهد، در بازار‌های داخلی هم نوسان ارز نباشد با توجه به اینکه تقاضا وجود ندارد تغییرات یک تا ۳ درصدی در بازار محتمل است که امری طبیعی است.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده