تاریخ: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۵۱
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۳۱۹۹۵۳
معاون اجرایی رئیس جمهور اعلام کرد؛

بهره‌برداری از راه‌آهن کردستان در سفر رییس‌جمهور پس از ۱۸ سال

‌می‌متالز - معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه در کشور ۶۰ هزار پروژه نیمه تمام داریم، گفت: دولت سیزدهم توانست طی دو سال راه‌آهن کردستان را تکمیل کند.

به گزارش می‌متالز، محسن منصوری صبح امروز - سه‌شنبه ۱۸ مهرماه - در جلسه بررسی مصوبات سفر استانی رییس جمهور و دولت به کردستان و نگاهی به برخی پیشنهاد‌های سومین سفر پیش روی رئیس جمهور به این استان، با تبریک عملیات محور مقاومت در فلسطین، گفت: امید است شاهد تحقق وعده امام خمینی (ره) درباره محو رژیم صهیونیستی باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه رئیس جمهور در آینده نزدیک به استان کردستان سفر خواهد داشت، اظهار کرد: باید سرمایه گذاری در این استان تسریع و مشکلات سرمایه گذاران حل شود تا شاهد ایجاد اشتغال و رونق تولید باشیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه بعد از ۱۸ سال پروژه راه آهن کردستان و فرودگاه سقز در سفر آینده رئیس جمهور به بهره برداری می‌رسد، اظهار داشت: طی ۲ سال گذشته این پروژه ۴۰ درصد پیشرفت داشته که در دولت سیزدهم تکمیل شده است.

منصوری افزود: ۶۰ هزار پروژه عمرانی نیمه تمام در کشور داریم که ۹ هزار همت برای تکمیل آن‌ها نیاز است و حتی اگر تورمی نداشته باشیم باید ۳۰ سال بودجه عمرانی معادل ۱۴۰۱ که بیشترین بودجه عمرانی سال‌های گذشته و ۳۰۰ همت بود را اختصاص دهیم تا این پروژه‌ها تکمیل شود.

وی ادامه داد: باید سراغ کار‌هایی برویم که به تنهایی ایجاد سرمایه و صنعت کرده و خود به خود منجر به پروژه‌های عمرانی جدید شود لذا باید در حوزه‌های مولد سرمایه گذاری کرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور بیان کرد: مجموعه بنیاد مستضعفان با ۱۸ هکتار زمین در شهر سنندج که اکنون نیمی از آن سوله است، پیش از این کارخانه نساجی بوده که اکنون رها شده و برای کاربردی شدن این زمین، باید تعیین تکلیف شود.

منصوری با بیان اینکه دولت برای توسعه استان کردستان و تامین نیاز حمایت‌های لازم را صورت خواهد داد، خاطرنشان کرد: پیگیری لاستیک بارز کردستان برای بالابردن سطح اشتغال، تکمیل معدن طلای استان که در سفر قبلی رییس جمهور کلنگ آن زده شد و انجام کار معدنی جدید توسط تاسیکو (وابسته به تأمین اجتماعی) و ایمیدرو (تابعه وزارت صمت) و معرفی پهنه‌های معدنی از سوی صمت استان به تاسیکو از جمله مواردی است که باید پیگیری شود.

مجور ساخت شهرک صنعتی بیجار در سفر رئیس جمهور پیگیری می‌شود

وی با تاکید بر ابلاغ احداث شهرک صنعتی بیجار در سفر آتی رئیس جمهور به کردستان گفت: اخذ عادی مجوز ساخت شهرک صنعتی چند سال زمان می‌برد، اما در سفر پیش روی رئیس جمهور به کردستان باید مصوبه آن را اخذ کرد و واحد‌های صنعتی این شهرک باید تا ۵ سال آینده فعال شود.
معاون اجرایی رئیس جمهور درباره مشکلات هتل ۵ ستاره سنندج نیز اظهار کرد: اگر بانک مقصر است، مشکلات را حل خواهد کرد. تولید پنل‌های گچی هم که سرمایه گذار دارد، باید زودتر مجوز بگیرد.

منصوری تاکید کرد: صندوق توسعه ملی منابع ارزی خوبی دارد، اما مشکل این است که برخی استان‌هایی که اقتصاد ضعیف دارند نمی‌توانند به منابع صندوق متصل شوند و عمده منابع صندوق در استان‌های برخوردار هزینه می‌شود.

وی یادآور شد: در دور دوم سفر‌های استانی تکالیف جدیدی به بانک‌ها ابلاغ نمی‌کنیم، چون هنوز منابع مصوبات دور اول سفر‌ها را اعطا نکرده اند و از ۶ همت تنها هزار میلیارد تومان داده اند.

وی اضافه کرد: اگر دولت تکلیف کرد که باید یک بانک رقمی به تولید در یک استان اختصاص دهد، باید تا عملی شدن، آن را پیگیری کنیم و پیگیری‌های کلی اثری ندارد لذا ما هم تکلیف جدید به بانک‌ها ابلاغ نمی‌کنیم.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده