تاریخ: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۵۶
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۳۲۰۳۹۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در نشست بررسی فاجعه معدن طزره مطرح شد

طزره یکی از خطرناکترین معادن ایران است

‌می‌متالز - نشست بررسی فاجعه معدن طزره، عصر روز شنبه ۲۲ مهرماه به همت بسیج دانشجویی دانشکدگان فنی دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، نشست بررسی فاجعه معدن طزره، عصر روز شنبه ۲۲ مهرماه به همت بسیج دانشجویی دانشکدگان فنی دانشگاه تهران برگزار شد. در این برنامه آقای پورشریف، مشاور آقای الله‌وردی دهقانی معدن دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، آقای مهدی کمال، کارگر معدن و برادر یکی از کارگران متوفی، آقای محمد اصابتی، مدیرکل سابق بازرسی وزارت کار و آقای محمدمهدی حسینی، فعال حوزه معدن حضور داشتند.

پورشریف، مشاور دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی فاجعه معدن طزره گفت: این معدن یکی از خطرناکترین معدن‌های ایران است و تا الان هیچ برنامه‌ای از طرف کارفرما برای این مهم در نظر گرفته نشده است. تا به حال پاسخ یک سری سوال و مستندات را ارسال کردند از طرف مسوولان معدن، اما کامل نیست، ابعاد داستان از لحاظ سیاسی و... پیچیده است؛ این حادثه ناشی از سهل‌انگاری است، ما مستقیم به وزرات صمت نامه زدیم و تا کنون نامه‌ای به صورت درست حسابی پاسخ نداده‌اند. احتمالا هفته بعد گزارش کامل شود و در مجلس مطرح شود.

تعداد بازدید : 5

سید محمد مهدی حسینی، فعال حوزه معدن، در این نشست گفت: گزارش‌هایی داریم که نشان می‌دهد در معدن طزره مشکلاتی وجود داشته است که پیگیری نشده است. یکی از مشکلات استفاده از تهویه موضعی است، به لحاظ تخصصی تا ۳۵۰ متر از تهویه موضعی نباید استفاده شود و این به لحاظ فنی نباید انجام می‌شده. از اردیبهشت‌ماه جلسه‌ای گذشته شده برای بررسی اتفاقات معدن، این یعنی این حادثه غیرقابل پیش بینی نبوده است. مسوول فنی در هر معدن وجود دارد و در معدن ذغال سنگ حساس‌تر است و باید دائما در معدن حاضر باشد، اگر گزارش‌های پیش‌روی بیش از اندازه در معدن داده می‌شد جلو کار گرفته می‌شد، چون پیش‌روی بیش از اندازه ممنوع و غیرقانونی است.

پورشریف، مشاور دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: وزرات صمت مسوول نظارت و صدور مجوز است. وزرات صمت، وزرات کار، ذوب آهن و... باید پاسخگو باشند. وقتی می‌گویند مسوول ایمنی نبوده است چرا اجازه دادند کار ادامه پیدا کند. ما منتظر هستیم پاسخ سوالات ما داده شود بعد از آن بر اساس گزارش آن‌ها مجلس تصمیم خواهد گرفت و مجلس از حق این کارگران کوتاه نخواهد آمد، اگر نیاز باشد استیضاح هم پیگیری می‌شود.

تعداد بازدید : 6

منبع: خبرگزاری دانشجو

عناوین برگزیده