تاریخ: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۳۶
بازدید: ۷۱
کد خبر: ۳۲۰۴۹۸
مدیرکل صمت استان اردبیل خبر داد؛

مجوز شرکت‌های دانش‌بنیان، به سرعت صادر می‌شود

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان اردبیل با اشاره به همکاری نزدیک این اداره کل با پارک علم و فن‌آوری، گفت: مجوز شرکت‌های دانش‌بنیان در اردبیل، به سرعت صادر می‌شود.

به گزارش می‌متالز، «مسعود ایرانی» مدیرکل صمت استان اردبیل، ضمن بیان مطلب فوق گفت: مجوز شرکت‌های دانش‌بنیان در مسیر تولید و رونق اشتغال، در کوتاه‌ترین زمان صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه همکاری نزدیکی را با پارک علم و فن‌آوری انجام می‌دهیم و بر اساس تفاهمنامه امضا شده، تلاش ما بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فن‌آور محور است، تصریح کرد: در این تفاهم‌نامه در کنار همکاری مشترک در ایجاد و توسعه زیرساخت‌های فن‌آوری و نوآوری، سعی بر تسهیل‌گری در صدور مجوز‌های کسب و کار است.

مدیرکل صمت استان اردبیل از احداث پردیس علم و فن‌آوری مشترک خبر داد و یادآور شد: احصای نیاز‌های فن‌آورانه بنگاه‌های اقتصادی نیز از دیگر موضوعات مطرح شده است که امیدواریم در قالب کارگروه‌های مشترک بتوانیم در این حوزه رشد و بالندگی را شاهد باشیم.

وی در ادامه تاکید کرد: همکاری آموزش، پژوهش و فناوری با پارک علم و فن‌آوری استان در راستای توسعه محیط کسب و کار مورد توجه بوده و قطعا از ظرفیت سرمایه‌گذاران استفاده می‌شود.

ایرانی با اشاره به اینکه در این تفاهم‌نامه در کنار توسعه همکاری‌های مشترک و همه جانبه، بر استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود طرفین نیز تاکید شد، افزود: این مسائل باعث می‌شود تا تحقق قانون جهش تولید دانش‌بنیان و توسعه زیست بوم نوآوری و فن‌آوری استان را شاهد باشیم.

وی از عملیاتی شدن برنامه‌های راهبردی در این حوزه و ارتقای تولید دانش‌بنیان بین پارک علم و فن‌آوری و اداره کل صمت استان خبر داد و اضافه کرد: در این بخش نیز فعالیت‌های مؤثری را شاهد هستیم و سرمایه‌گذاران سعی می‌کنند تا فرصت و فضای مطلوبی را در این بخش مهیا کنند.

مدیرکل صمت استان اردبیل در ادامه یادآور شد: با بهبود مستمر فضای کسب و کار به‌ویژه در بخش نوآوری و فن‌آوری، سعی بر این است تا اقدامات مؤثر و راهگشا در تولید و عرضه محصولات با کیفیت فراهم آید.

وی تحول عصر کنونی را بر مبنای فن‌آوری‌های جدید یادآور شد و تصریح کرد: در استان اردبیل سرمایه‌گذاری در بخش دانش‌بنیان از رونق مناسبی برخوردار است و بیش از ده‌ها طرح و پروژه در این حوزه یا در مرحله اجرا بوده و یا شاهد ثمربخشی آن‌ها هستیم.

ایرانی همچنین گفت: با همکاری پارک علم و فن‌آوری به‌راحتی می‌توان حضور جوانان و علاقه‌مندان را در این بخش فراهم کرده و سرمایه‌گذاری گسترده‌ای را با محوریت راه‌اندازی کارخانه نوآوری فراهم و مهیا کنیم.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده