تاریخ: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۲۷
بازدید: ۳۶
کد خبر: ۳۲۰۵۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
روند سرمایه‌گذاری خارجی در بازار سهام بررسی شد؛

شمارش سرمایه بازیگران خارجی دربورس

‌می‌متالز - تا شهریور ماه سال‌جاری ۴۵۶۷ نفر سرمایه‌گذار خارجی در بازار سهام ایران سرمایه‌گذاری کرده‌اند که به نسبت ابتدای سال روند رو به رشدی داشته است.

به گزارش می‌متالز، اگرچه بازار سهام ایران به نسبت بورس‌های جهانی کوچک است، اما بازدهی قابل‌توجهی دارد که می‌تواند برای سرمایه‌گذاران خارجی جذاب باشد.

در چند سال‌گذشته با توجه وجود موانع گوناگون برای ورود و جذب سرمایه‌گذار خارجی، شاهد افزایش جذب سرمایه‌گذار خارجی، رشد ارزش سبد سرمایه‌گذاری خارجی و تعداد سرمایه‌گذار خارجی براساس آمار منتشرشده توسط سازمان بورس و اوراق‌بهادار هستیم.

شمارش سرمایه بازیگران خارجی دربورس

آخرین آمار حاکی از آن است که تعداد سرمایه‌گذاران خارجی در بازار سرمایه ایران در پایان شهریورماه سال جاری نسبت به فروردین امسال، ۱۶۳ نفر افزایش داشته است.

شمارش سرمایه بازیگران خارجی دربورس

در این میان تعداد سرمایه‌گذاران حقیقی خارجی در شهریورماه ۳۱۶۱ نفر و در ابتدای سال جاری ۳۰۷۲ نفر و تعداد سرمایه‌گذاران حقوقی خارجی در شهریورماه سال جاری ۱۴۰۶و در فروردین ماه ۱۳۳۲ نفر بوده است؛ بنابراین تعداد سرمایه‌گذاران حقیقی خارجی در شهریور ماه نسبت به فروردین امسال ۸۹نفر و تعداد سرمایه‌گذاران حقوقی خارجی در شهریور سال جاری نسبت به فروردین ماه امسال ۷۴ نفر افزایش داشته است.

همچنین ارزش سبد سرمایه‌گذاری خارجی در بورس تهران و فرابورس ایران توسط حقیقی‌ها در پایان شهریورماه سال جاری ۴۹۹۶ و توسط حقوقی‌ها ۶۹هزار و ۶۴۶ میلیارد ریال بوده است. در این راستا مقایسه مجموع سرمایه‌گذاری خارجی حقیقی‌ها و حقوقی‌ها در شهریورماه ۷۴ هزار و ۶۴۲ میلیارد ریال بوده که نسبت به مرداد سال جاری ۱۰.۸۴ درصد افزایش داشته است.

شمارش سرمایه بازیگران خارجی دربورس

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده