تاریخ: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۴۰
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۳۲۰۵۳۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش قیمت تمام شده رقابت صادرکنندگان را تضعیف می‌کند

‌می‌متالز - صمد یوسفی‌اصل، رئیس اتاق زنجان با اشاره به مشکلات واحد‌های تولیدی در تامین مواد اولیه، گفت: این شرایط به افزایش قیمت تمام شده محصولات منجر شده و این مساله قدرت رقابت صادرکنندگان را تضعیف می‌کند.

به گزارش می‌متالز، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان، با اشاره به مشکلات مربوط به تامین مواد اولیه واحد‌های تولیدی، گفت: شرایط کنونی باعث افزایش قیمت تمام شده محصولات تولیدی در مقایسه با قیمت‌های جهانی است و درنتیجه واحد‌های تولیدی و صادراتی فرصت رقابت در بازار‌های جهانی را از دست می‌دهند.

صمد یوسفی‌اصل در هفتاد و ششمین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش‌خصوصی استان زنجان، با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صادرات به روسیه، افزود: بر گزاری نمایشگاه‌ها نیز زمینه این مهم را هرچه بیشتر فراهم می‌کند و تکرار این قبیل رویداد‌های نمایشگاهی، فرصت‌های پیش‌رو برای توسعه صادرات و بهبود روابط تجاری دو طرف را بیش ازپیش فراهم‌می‌سازد. یوسفی‌اصل با اشاره به مزیت‌های تجارت با روسیه، خاطرنشان کرد: تجار و بازرگانان دو کشور ایران و روسیه آشنایی خوبی از فضای فرهنگی یکدیگر دارند که این موضوع نیز می‌تواند موجب نزدیک‌شدن ارتباطات تجاری شود.

او ادامه داد: باوجوداین، تا به امروز در تجارت بین دو کشور نمره قابل‌قبولی ثبت نشده‌است و با تکرار رویداد‌های مشابه، می‌توان زنجان را به مرکز تجارت با روسیه بدل کرد.

محسن افشارچی، استاندار زنجان نیز در این جلسه با ابراز امیدواری نسبت به اینکه این رویداد منجر به ایجاد و تقویت ارتباطات تجاری و اقتصادی دو طرف شود، گفت: تسهیل‌گری و گره گشایی در زمینه فعالیت‌های اقتصادی از برنامه‌های ما بوده‌است تا تجار و فعالان اقتصادی ما با کشور‌های مختلف روابط تجاری و اقتصادی داشته باشند.

وی با اشاره به برنامه‌های ایجاد ارتباط با رایزنان و سفرای ایران در کشور‌های دیگر که در آینده اثر خود را نشان خواهد داد، گفت: بر گزاری چنین نمایشگاه‌هایی که به نوعی گردهمایی‌های فشرده است، در راستای ایجاد ارتباط با فعالان اقتصادی است و می‌تواند موثر واقع شود.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده