تاریخ: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۱۵
بازدید: ۱۰۳
کد خبر: ۳۲۰۷۴۱
راه‌آهن:

دولت جلوی افتتاح زودهنگام پروژه‌های شرکت "ساخت" را گرفت

‌می‌متالز - معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان "با تاسیس شرکت "ساخت" در حوزه ساخت خط‌آهن اختلال پیش آمد و کار‌ها به‌درستی انجام نمی‌شود، گفت: در دولت سیزدهم جلو افتتاح‌های زودهنگام پروژه‌ها گرفته شد.

به گزارش می‌متالز، میعاد صالحی یادآور شد: تا پیش از سال ۱۳۸۰ که شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور نبود، تمام فعالیت‌های عمرانی بخش ریلی با شرکت راه‌آهن بوده و بعد از اینکه این شرکت تاسیس شد، در طول این ۲۰ سال اختلالات در حوزه ساخت پیش آمد و تقسیم کار‌ها به درستی انجام نمی‌شود.

وی افزود: شرکت ساخت، خط آهن را احداث می‌کند و بدون اینکه درباره مبدا و مقصد به طور مشخص از نظر راه‌آهن مطلع شود مناقصه احداث خط را برگزار می‌کند.

وی تصریح کرد: راه آهن معتقد است برای بهره برداری خطوط جدید، شرکت ساخت باید استاندارد‌ها را قویتر رعایت کند و این بهره بردار است که به مردم خدمات رسانی می‌کند.

مدیرعامل راه‌آهن ادامه داد: در دولت گذشته شاهد برخی تحویل‌ها با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی از طرف شرکت ساخت بودیم، اما در این دولت سعی شده جلوی افتتاح‌های زود هنگام شرکت ساخت گرفته شود.

صالحی افزود: شرکت راه آهن سعی می‌کند برای خطوطی که احداث می‌کند تمام استاندار‌ها را رعایت کند و به عنوان نمونه خط آهن رشت-قزوین با سرعت ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت افتتاح شد در صورتی که باید با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت به بهره برداری می‌رسید. خطوط ریلی را که از طریق شرکت ساخت ساخته می‌شود را در صورتی تحویل می‌گیریم که استاندار‌های لازم را رعایت کنند.

وی درباره خط آهن شلمچه بصره نیز بیان کرد: در زمان حاضر کارکنان شرکت راه آهن در جزیره سندباد در خاک عراق برای انجام عملیات عمرانی ساخت خط آهن شلمچه- بصره حضور دارند و مشغول فعالیت هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده