تاریخ: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۵۵
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۳۲۱۲۴۹

امضای قرارداد استفاده از قطعه سوم خط آهن خواف - هرات

‌می‌متالز - بر اساس اعلام اداره خط آهن طالبان، قرارداد استفاده از قطعه سوم خط آهن خواف – هرات از سوی بخت‌الرحمان شرافت، رئیس این اداره و مصطفی رضایی، رئیس کنسرسیوم ریلی ایران امضا شده است.

به گزارش می‌متالز، اداره خط آهن طالبان با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که قرارداد استفاده از قطعه سوم خط آهن خواف – هرات میان این گروه و ایران امضا شده است.

این قرارداد از سوی بخت‌الرحمان شرافت، رئیس اداره خط آهن طالبان و مصطفی رضایی، رئیس کنسرسیوم ریلی ایران به امضا رسیده است.

بر اساس قرارداد امضاشده، کنسرسیوم ریلی ایران عملیات انتقالات خط آهن خواف – هرات را انجام می‌دهد و در کنار استخدام شماری از کارمندان حرفه‌ای، چندین واگن قطار را نیز برای این خط آهن تدارک خواهد دید.

به گفته این اداره، از هفته پیش‌رو کار ساخت فاز اول قطعه چهارم خواف – هرات نیز آغاز خواهد شد و ایران متعهد شده است که حداقل در سال اول ۱۰۰ هزار تن کالا از مسیر مذکور انتقال دهد.

حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در امور افغانستان نیز در شبکه اجتماعی ایکس در این باره نوشت که در نشست فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران و افغانستان «تفاهم‌های خوبی در ارتباط با نگهداری و بهره‌برداری از راه آهن خواف – هرات» صورت گرفته است.

وی توضیح داده است: «تفاهم‌های خوبی در ارتباط با نگهداری و بهره‌برداری راه آهن خواف - هرات، تسهیل تبادلات تجاری و همچنین افزایش تراز اقتصادی با توجه به ظرفیت‌های گسترده دو کشور و همچنین علاقمندی‌های طرفین صورت گرفت.»

با امضای این قرارداد افغانستان از طریق خط آهن خواف - هرات به شبکه خط آهن به ایران، ترکیه و کشور‌های اروپایی متصل می‌شود و زمینه حمل و نقل کالا‌ها به طور عادی فراهم می‌گردد.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده