تاریخ: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۸:۵۴
بازدید: ۳۱۹
کد خبر: ۳۲۱۲۸۷
سرویس خبر : انرژی

پیشرفت ۶۰ درصدی احداث کارخانه آب شیرین کن کرگان

‌می‌متالز - مدیر عامل شرکت تأمین آب هرمز ابدال گفت: با توجه به اقدامات انجام شده پروژه آب شیرین کن کرگان تا کنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت داشته است.

به گزارش می‌متالز، رامین طاهری مدیرعامل شرکت تأمین آب هرمز ابدال گفت: مجتمع روستایی کرگان از توابع بخش مرکزی شهرستان میناب در استان هرمزگان است. این مجتمع روستایی شامل ۱۲ روستا بوده که در دهستان‌های کرگان و بخش بندزرک شهرستان میناب قرارگرفته است.

وی ادامه داد: از علل اصلی کمبود آب ایجاد شده در این منطقه، کاهش سطح آب چاه‌های خط کناره میناب، به دلیل استمرار خشکسالی‌های یک دهه گذشته است. همچنین روستا‌های این منطقه، بدلیل اینکه در انتهای شبکه خط انتقال آب قرار می‌گیرند، در اکثر مواقع از کمبود آب رنج می‌برند، به گونه‌ای که مشترکین جهت تأمین آب مجبور به ساخت مخازن در داخل منازل و یا نصب پمپ در مسیر اشتراک خود شده‌اند.

طاهری افزود: افزایش تقاضای آب در مجتمع طرح کناره میناب، فاصله طولانی مخزن توزیع و قرار گرفتن تعداد زیاد مصرف کننده در مسیر خط آنهم بدون وجود کنترل مصرف برای هریک از انشعابات از جمله مواردی است که منجر به کمبود آب در این منطقه شده است.

مدیرعامل شرکت تأمین آب هرمز ابدال بیان کرد: در همین راستا شرکت تأمین آب هرمز ابدال از سوی هلدینگ انرژی شستا ماموریت پیدا کرد تا آب شرب مورد نیاز مردم خونگرم منطقه کرگان استان هرمزگان را تأمین کند و با توجه به بررسی‌های صورت گرفته این مأموریت با استفاده از شیرین‌سازی آب‌های شور منطقه و استفاده از فرآیند اسمز معکوس پیشنهاد شده است.

وی در رابطه با روند احداث آب کارخانه آب‌شیرین کن کرگان اظهار کرد: کارخانه آب شیرین کن کرگان به وسعت ۲۳۰۳۰ متر مربع و ظرفیت تولید آب شرب به میزان ۵،۰۰۰ متر مکعب در شبانه روز را دارد که بخشی از اعتبار این طرح از محل آورده سهامداران و بخش دیگر آن از طریق تسهیلات بانکی تامین شده است.

مدیر عامل شرکت تأمین آب هرمز ابدال در پایان گفت: در حال حاضر بخشی از ممبران‌های مورد نیاز خریداری و دریافت شده و مراحل ساخت و تکمیل فونداسیون داخل سوله RO نیز آغاز شده است، با توجه به اقدامات انجام شده در پروژه آب شیرین کن کرگان، می‌توان گفت این پروژه تاکنون با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت همراه بوده است.

منبع: شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی

عناوین برگزیده