تاریخ: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۵۶
بازدید: ۶۹
کد خبر: ۳۲۱۹۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر امور اقتصادی و دارایی مطرح کرد؛

پیش‌بینی پذیری صنایع اولویت اول وزارت اقتصاد در بودجه ۱۴۰۳

‌می‌متالز - احسان خاندوزی گفت: برای فعالان اقتصادی به ویژه صنایع بورسی بسیار حائز اهمیت است که در مورد قیمت‌های کلیدی، مالیات و عوارضی که بر صنایع وضع می‌شود بتوانند پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهند، پیشنهاد ما به سازمان برنامه و بودجه این بوده که تا حد ممکن مسیر سال گذشته را در بودجه سال ۱۴۰۳ ادامه دهیم.

به گزارش می‌متالز، احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار درخصوص اقدام سازمان بورس مبنی بر فراخوان جمع‌آوری نظرات کارشناسان، فعالان و خبرگان بازار سرمایه در راستای ارائه به دولت به منظور درج در لایحه بودجه ۱۴۰۳ اظهار کرد: برای فعالان اقتصادی به ویژه صنایع بورسی بسیار حائز اهمیت است که در مورد قیمت‌های کلیدی، مالیات و عوارضی که بر صنایع وضع می‌شود بتوانند پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهند، پیشنهاد ما به سازمان برنامه و بودجه این بوده است که تا حد ممکن مسیر سال گذشته را در بودجه سال ۱۴۰۳ ادامه دهیم.

او افزود: دولت تلاش کرد تا بحث نرخ فرمول خوراک پتروشیمی‌ها تا پایان برنامه هفتم توسعه تثبیت شود. در سایر متغیر‌ها نیز (از جمله عوارض و مالیات) در حال تلاش هستیم تا این مسائل از یک ثبات نسبی برخوردار شوند، در صورت تحقق این مساله شاهد ارتقا پیش‌بینی پذیری صنایع بورسی خواهیم بود.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده