تاریخ: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۲۷
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۳۲۲۰۹۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تسریع در ساخت کارخانه «سیمان آبدانان زاگرس» اشتغال جوانان را ممکن می‌کند

‌می‌متالز - جوانان جویای کار شهرستان «آبدانان» در استان ایلام خواستار تسریع در ساخت کارخانه «سیمان آبدانان زاگرس» و رفع مشکلات و بازگشایی این پروژه اشتغال‌زایی شدند.

به گزارش می‌متالز، تعدادی از جوانان جویای کار شهرستان «آبدانان» در استان ایلام، خواستار تسریع در حل مشکلات و رفع موانع راه‌اندازی پروژه «سیمان آبدانان زاگرس» بعداز ۱۲ سال از کلنگ زنی شدند.

یکی از اهالی شهرستان «آبدانان» در تشریح مشکلات این واحد نیمه کاره گفت: سیمان آبدانان زاگرس که در منطقه «آب انار» واقع شده، از سال ۹۰ در حال ساخت است و بعد از یک دوره عملیات ساخت پروژه تعطیل شد. در حال حاضر اهالی منطقه و شمار زیادی از جوانان جویای کار خواستار تسریع در بازگشایی این پروژه اشتغال‌زایی از سوی مسوولان هستند.

به گفته وی؛ در کنار اشتغال‌زایی، احداث سیمان آبدانان زاگرس با هدف تولید سیمان برای تامین نیاز بازار‌های داخلی و در مرحله بعد صادرات محصول به بازار‌های جهانی حائز اهمیت است.

او با ابراز تاسف از بی‌توجهی مسوولان وقت برای راه‌اندازی این کارخانه، افزود: سال‌ها این کارخانه نیمه کاره رها شد و امروز برای ادامه کار نیاز به تامین منابع مالی دارد.

این کارگر با بیان اینکه این پروژه به عنوان یکی از مراکز مهم صنعتی استان قرار بود برای حدود ۳۵۰ نفر اشتغال مستقیم بسازد، گفت: در منطقه محروم آبدانان هیچ واحد صنعتی و پروژه عمرانی که زمینه ساز اشتغال جوانان باشد وجود ندارد بنابراین باتوجه به شرایط بد اشتغال و اینکه شرکت سیمان آبدانان در صورت راه‌اندازی می‌تواند یکی از منابع درآمدی و اشتغال دست‌کم سه هزار کارگر به‌صورت غیرمستقیم باشد، از مسوولان درخواست داریم برای آغاز فعالیت این واحد عمرانی، هرچه سریعتر اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده