تاریخ: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۳۳
بازدید: ۱۰۲
کد خبر: ۳۲۲۳۷۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل صمت استان خراسان‌شمالی مطرح کرد:

اقدامات گسترده دولت سیزدهم در بخش معدن/ ۲۸۲ پروانه بهره‌برداری در حوزه معدن صادر شده است

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان خراسان‌شمالی با اشاره به اقدامات گسترده دولت سیزدهم در بخش معدن، گفت: یکی از قابلیت‌های مهم استان در حوزه پتانسیل‌های مواد معدنی، معادن سنگ تزئینی است.

به گزارش می‌متالز، «حسین حاجی‌بگلو» با حضور در برنامه تلویزیونی رصد شبکه اترک خراسان‌شمالی، در خصوص مهم‌ترین دغدغه‌های معادن استان، نظیر فرآیند زمان‌بر صدور پروانه بهره‌برداری، اختصاص ردیف اعتباراتی مخصوص معدن و فرسوده بودن دستگاه‌های معدنی صحبت کرد.

مدیرکل صمت استان خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم اقدامات گسترده‌ای در بخش معدن صورت گرفته، گفت: در دولت سیزدهم، ورود ۲۰ دستگاه از ماشین‌آلات مورد نیاز معدن‌کاران در دستور کار قرار گرفت، زیرا مشکل عمده معدن‌کاران فرسودگی ماشین‌آلات است و باید در این مقوله گام‌های تاثیرگذاری برداشت.

وی به صدور ۲۸۲ پروانه بهره‌برداری در حوزه معدن اشاره و خاطرنشان کرد: در استان خراسان‌شمالی، ۱۴۰معدن فعال داریم.

حاجی‌بگلو اضافه کرد: دولت سیزدهم به‌دنبال شفافیت است، به همین دلیل فرآیند ثبت‌نام از طریق سامانه انجام می‌شود. همچنین گواهی تعیین صلاحیت و مالی باعث عملکرد مثبت در این بخش خواهد شد.

وی به یکی از قابلیت‌های مهم استان در حوزه پتانسیل‌های مواد معدنی، به معادن سنگ تزئینی اشاره کرد و افزود: متاسفانه به‌دلیل نبود صنایع پایین‌دستی، در این حوزه استان تاکنون به شکوفایی نرسیده است، اما به‌دلیل کاهش پتانسیل سنگ کشور به‌خاطر بهره‌برداری در سنوات گذشته، این استان به تازگی جایگاه مناسب و قابل توجهی جهت سرمایه‌گذاری فعالان این حوزه داشته است.

مدیرکل صمت استان خراسان‌شمالی ادامه داد: مرمر‌های پرتقالی بجنورد که در کشور منحصر به‌فرد هستند و ذخایر مناسب مرمریت در شهرستان‌های گرمه و جاجرم، قطب استانی لحاظ می‌شوند.

وی همچنین گفت: با درایت استاندار خراسان‌شمالی و ظرفیت‌هایی که در بخش معدنی داریم و از سویی با نگاه حمایتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، برای توسعه بخش معدن اتفاقات خوبی در دولت سیزدهم رقم خواهد خورد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده