تاریخ: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۵۰
بازدید: ۹۴
کد خبر: ۳۲۲۷۱۲
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
بلومبرگ:

اروپا در آستانه بحران مسکن قرار گرفت

‌می‌متالز - شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی هشدار داد که ساخت و ساز مسکن در اتحادیه اروپا و بریتانیا به دلیل افزایش نرخ بهره بانکی به شدت کاهش یافته است.

به گزارش می‌متالز، شبکه خبری بلومبرگ روز پنجشنبه در گزارشی هشدار داد که ساخت و ساز مسکن در اتحادیه اروپا و بریتانیا به دلیل افزایش نرخ بهره بانکی به شدت کاهش یافته است.

این شبکه خبری خاطرنشان کرد که سیاست‌هایی که با هدف مقابله با تورم شدید در این منطقه اتخاد شده، مشکلات زنجیره تامین را تشدید کرده است و هزینه وام‌ها و مصالح ساختمانی را افزایش داده است.

بر اساس این گزارش، ثروتمندترین کشور‌ها جزو مناطقی هستند که به شدت از این موضوع آسیب دیده‌اند. مجوز‌های ساختمانی جدید در آلمان طی نیمه اول سال جاری میلادی بیش از ۲۷ درصد کاهش یافت، در حالی که فرانسه تا ژوئیه ۲۰۲۳ شاهد کاهش ۲۸ درصدی نسبت به سال قبل در تعداد این مجوز‌ها بود.

در عین حال، ساخت مسکن در بریتانیا پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۲۵ درصد شاهد کاهش باشد.

سوئد در حال حاضر بدترین رکود بخش مسکن خود را از زمان بحران در دهه ۱۹۹۰ تجربه می‌کند و نرخ ساخت و ساز در این کشور کمتر از یک سوم تقاضا بوده است.

ساخت مسکن در سراسر این منطقه طی ۱۶ ماه گذشته به طور قابل توجهی کاهش یافته چرا که هزینه تجهیزات ساخت و ساز افزایش یافته است و نرخ وام مسکن نیز تقریباً سه برابر شده است. در عین حال، بوروکراسی کند و قوانین سختگیرانه فزاینده در مصرف انرژی، از دیگر موانع این ساخت و ساز‌ها محسوب می‌شود.

در بریتانیا، نرخ ساخت و ساز مسکن طی سال‌های اخیر به هدف ۳۰۰ هزار خانه در سال که توسط دولت این کشور در سال ۲۰۱۹ تعیین شده بود، نرسیده است.

این در حالی است که حدود ۴۵ هزار سازنده املاک مسکونی طی پنج سال گذشته در این کشور اعلام ورشکستگی کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده