تاریخ: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۵۱
بازدید: ۶۷
کد خبر: ۳۲۲۷۳۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سیاست تثبیت، بازار ارز را حفظ کرد

‌می‌متالز - یک نماینده مجلس گفت: دشمنان از طریق توطئه‌های خود سعی در ایجاد تنش در بازار ارز داشتند، اما تلاش‌های آن‌ها بی‌نتیجه ماند.

به گزارش می‌متالز، سید کاظم موسوی؛ نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: در هفته‌های گذشته دشمنان به بهانه عملیات طوفان الاقصی تلاش داشتند نوسان و تنش‌های زیادی را در کشور ایجاد کنند که ناکام ماندند.

وی افزود: آن‌ها درصدد بودند تا اینگونه القا کنند که هزینه عملیات طوفان و الاقصی را ایران پرداخت می‌کند و نوسانات ارزی در بازار ارز نیز به همین دلیل ایجاد شده است.

موسوی با بیان اینکه بازار ارز کشور در شرایط خوبی به سر می‌برد، تاکید کرد: در یک سال گذشته ما با اقدامات بانک مرکزی مانند راه‌اندازی مرکز مبادله ارز و طلای و همچنین اجرای سیاست تثبیت شاهد ثبات در بازار ارز کشورمان بوده‌ایم و تلاش‌های اخیر دشمنان برای ایجاد نوسان در بازار ارز نتیجه‌ای برای آن‌ها در پی نداشت و در عرض چند روز نوسانات شدید اولیه فروکش کرد.

موسوی خاطرنشان کرد: بازار ارز در وضعیتی قرار دارد که عوامل خارجی نمی‌توانند آن را دچار نوسان همیشگی و تلاطم‌های شدید کنند، واقعیت این است که این فضاسازی و جوسازی‌های روانی به طور مقطعی بر بازار ارز و نوسانات قیمتی تاثیر گذار است. خوشبختانه وضعیت بازار ارز کشور خوب است به طوری که در نیمه اول امسال ارز در کانالی مشخص نوسان داشته و پیش‌بینی می‌شود با فروکش کردن تحولات سیاسی منطقه، نوسان جدی دیگری تا پایان سال نداشته باشیم.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده