تاریخ: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۳۶
بازدید: ۷۳
کد خبر: ۳۲۳۱۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صادرات ٨٧٠ میلیون دلاری دانش‌بنیان‌ها به ٧٨ کشور

‌می‌متالز - سرپرست معاونت توسعه اقتصاد در دهمین نمایشگاه کیش اینوکس گفت: شرکت‌های دانش بنیان در سال ۱۴۰۱ بیش از ۸۷۰ میلیون دلار صادرات به ۷۸ کشور صادرات داشتند، همچنین ۶۷۲ محصول صادراتی در این حوزه احصا شده است از حدود ۹ هزار شرکت مذکور ۴۱۱ شرکت رکورد صادراتی داشته اند.

به گزارش می‌متالز، جواد مشایخ، سرپرست معاونت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان اظهار کرد: شاید چهار دهه قبل یکی از مساله ما بحث علم آموزی بود که با روی کار آمدن جمهوری اسلامی این مساله رفع شد، اکنون که به جامع دانشگاهی مراجعه می‌کنیم با بحث حرکت اقتصاد به سمت دانش بنیان مواجه می‌شویم که این نشان از نزدیک شدن به قله علم پیشرفت است.

او افزود: معاونت ما در ۱۵ سال دوره فعالیت خود دوره‌های ماموریتی را پشت سر گذشته است، در دوره نخست به تثبیت جایگاه نهادی خود و مسائل مربوط به تجارت سازی فناوری را انجام داد، در دوم تمرکز به شکل دهی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، دوره سوم بحث توسعه زیرساخت‌های زیست بوم فناوری بوده و در دوره فعلی تمرکزمان در توسعه اقتصاد دانش بنیان است به این مفهوم که ما باید اقتصاد دانش بنیان را به رسمیت بشناسیم و آن را جز محصولات سخت و پیچیده به حساب نیاوریم.

سرپرست معاونت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان گفت: حوزه‌های کشاورزی، انرژی، اقتصادی و غذا از جمله اولویت‌های ما است و در تلاش هستیم تا با ابزار‌های مختلف دانش و فناوری را در این حوزه گسترش دهیم.

مشایخ بیان کرد: در سال ۱۳۹۲ حدود ۵۵ شرکت دانش بنیان در کشور داشتیم که اکنون این عدد به ۹ هزار و ۲۶۴ شرکت با گردش مالی ۴۵۰ همت رسیده است که این عدد گواه از تلاش معاونت فناوری است که این‌ها می‌تواند اثر گذاری مثبتی در اقتصاد کشور داشته باشد، این شرکت‌ها به سبب وجود پتانسیل نیازمند سرمایه‌گذاری و تامین مالی به روش‌های مختلف است.

او در پایان گفت: شرکت‌های دانش بنیان در سال ۱۴۰۱ بیش از ۸۷۰ میلیون دلار صادرات به ۷۸ کشور صادرات داشتند، همچنین ۶۷۲ محصول صادراتی در این حوزه احصا شده است از حدود ۹ هزار شرکت مذکور ۴۱۱ شرکت رکورد صادراتی داشته اند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده