تاریخ: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۴۴
بازدید: ۱۲۰
کد خبر: ۳۲۳۲۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
یک کارشناس بازار سرمایه بیان کرد:

شفاف‌سازی قیمت‌ها با گواهی سپرده کالایی

‌می‌متالز - بهزادفر، شفافیت قیمت کالا، استفاده برای تسویه فیزیکی معاملات در بازار مشتقه و سهولت خرید و فروش کالا را از جمله مزایای گواهی سپرده کالایی ذکر کرد.

به گزارش می‌متالز، بهنام بهزادفر، کارشناس بازار سرمایه درباره مزایای گواهی سپرده کالایی و تاثیر آن بر بازار سرمایه گفت: وظیفه اصلی گواهی سپرده کالایی در بورس شفاف سازی قیمت‌ها است.

وی افزود: با توجه به اینکه یکی از وظایف بورس نقدشوندگی است، گواهی سپرده کالایی کمک می‌کند تا میزان نقدشوندگی در این بازار بیش از پیش افزایش یابد.

بهزادفر ادامه داد: گواهی سپرده کالایی موجب تنوع سبد سرمایه‌گذاران خواهد شد به طوری‌که اگر کسی خواهان تشکیل سبد دارایی و به دنبال ابزار‌ها و بازار‌های متفاوت باشد، نیاز فرد را برای سرمایه‌گذاری در کالا‌های فیزیکی پاسخ می‌دهد. همچنین با این اقدام هیچ زمانی پول از بازار سهام خارج نخواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه، شفاف‌سازی، ابزار تامین مالی برای وثیقه یا دریافت وام، استفاده برای تسویه فیزیکی معاملات در بازار مشتقه و سهولت خرید و فروش کالا را از دیگر مزیت‌های گواهی سپرده کالایی ذکر کرد.

بهزادفر، همچنین معافیت مالیاتی سرمایه‌گذاران را از دیگر ویژگی‌های گواهی سپرده کالایی دانست و گفت: سرمایه‌گذاران در صورت استفاده از سپرده کالایی می‌توانند از مزیت‌های معافیت‌های مالیاتی نیز بهره‌مند شوند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده