تاریخ: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۳۰
بازدید: ۶۴
کد خبر: ۳۲۳۳۱۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
رئیس کانون ارزیابی و توسعه شایستگی فولاد مبارکه:

ایجاد اکوسیستم یادگیری فعال برای توسعه شایستگی در شرکت فولاد مبارکه

‌می‌متالز - رئیس کانون ارزیابی و توسعه شایستگی فولاد مبارکه گفت: ایجاد اکوسیستم مناسب برای پرورش قابلیت‌های رهبری در شرکت فولاد مبارکه در دستور کار است و برای تحقق این امر برنامه‌ها و رویکرد‌های مختلفی را تدوین کرده‌ایم.

به گزارش می‌متالز، همایون کُرد در حاشیه برگزاری دوره آموزش «فینتک» سازمانی در سالن نگین نقش جهان با بیان اینکه ایجاد اکوسیستم مناسب برای پرورش قابلیت‌های رهبری در شرکت فولاد مبارکه در دستور کار است، اظهار داشت: برای تحقق این امر برنامه‌ها و رویکرد‌های مختلفی را تدوین کرده‌ایم که از آن جمله می‌توان به کانون ارزیابی اشاره کرد که به صورت ویژه تمرکز بر روی ارزیابی رفتاری و شناسایی نقاط ضعف و قوت مدیران و پرورش آن‌ها در نظام جانشین پروری و انتخاب و انتصاب آن‌ها دارد.

وی افزود: رویکرد‌های توسعه‌ای را نیز با ایجاد کانون‌های توسعه را با روش‌های مختلف در دستور کار داریم تا در این فرایند از آموزش به سمت توسعه برویم.

رئیس کانون ارزیابی و توسعه شایستگی فولاد مبارکه با بیان اینکه ما برای رویکرد توسعه بلند مدت برنامه ریزی داریم، گفت: رویکرد‌های آموزشی کوتاه مدت به سفر توسعه‌ای تبدیل می‌شود، مانند سفری که ممکن است ۶ ماه به طول بینجامد و مسیر توسعه‌ای را طی کند.

مربیگری کسب و کار را آغاز کرده‌ایم

وی اضافه کرد: برای این کار رویکرد مربیگری کسب و کار را آغاز کرده‌ایم که در این راستا انعقاد قرارداد با دانشکده کارآفرینی و گروه مربیگری کسب و کار دانشگاه تهران منعقد کردیم که بتوانیم مدیران در نقش مربی را توسعه دهیم و مدیران را به گونه‌ای پرورش دهیم که بتوانند مربیان خوبی برای کارکنان زیر مجموعه باشند.

کُرد تصریح کرد: دومین رویکرد توسعه‌ای، برنامه توسعه فردی است که پس از شرکت مدیران در کانون‌های ارزیابی، نقاط قوت و قابل بهبود آن‌ها شناسایی و بر اساس آن برنامه توسعه فردی برای تک تک مدیران؛ و روسا برنامه ریزی می‌شود.

وی در خصوص تفاوت برنامه‌های توسعه فردی و آموزش‌ها نیز تصریح کرد: در حوزه آموزش ۳۰ تا ۵۰ نفر در یک کلاس یک نوع آموزش را دریافت می‌کنند و این در حالی است که در برنامه توسعه فردی خاص یک فرد برنامه ریزی آموزشی و نیاز‌های توسعه‌ای بررسی و برای هر فرد یک مربی در نظر گرفته می‌شود.

رئیس کانون ارزیابی و توسعه شایستگی فولاد مبارکه با بیان اینکه رویداد «گذرگاه آینده‌ها» نیز در فولاد مبارکه طراحی شده است، گفت: در قالب این رویداد ما می‌توانیم در مدت زمان کوتاهی یک تا ۲ ساعت مدیران را دور هم جمع کرده و رویداد آموزشی شبیه «تد» را اجرایی می‌کنیم و در این رویداد افراد توانمند تجربیات خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند.

وی تصریح کرد: در نظر داریم رویداد «گذر آینده‌ها» را هر هفته برگزار کنیم و کانون توسعه شایستگی را برای مدیران ایجاد کنیم.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده