تاریخ: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۲۹
بازدید: ۶۳
کد خبر: ۳۲۳۵۷۷
سرویس خبر : اجتماعی
سنگدوینی مطرح کرد؛

سوءمدیریت پاشنه آشیل صندوق‌های بازنشستگی/ خط قرمز نمایندگان؛ ادغام صندوق بازنشستگی نفت

‌می‌متالز - عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه صندوق‌های بازنشستگی کشوری، لشکری و تامین اجتماعی به‌دلیل سوءمدیریت زیان‌ده شده و دولت به آن‌‎ها کمک می‌کند، گفت: تلاش برای دولتی کردن صندوق بازنشستگی نفت به هیچ عنوان قابل‌پذیرش نیست و به‌یقین نمایندگان با این کار شدیدا مخالفت خواهند کرد.

به گزارش می‌متالز، رمضانعلی سنگدوینی با انتقاد از وضعیت صندوق‌های بازنشستگی و ضرورت رفع مشکلات آن‌ها، گفت: دارایی صندوق‌های بازنشستگی حاصل سال‌ها تلاش و زحمت افرادی است که اکنون به سن بازنشستگی رسیده و می‌خواهند از طریق عایدی آن‌ها روزگار خود را سپری کنند، بنابراین باید در مدیریت این صندوق‌ها بازنگری اساسی کرد، چراکه اکثر افرادی که در راس صندوق‌ها قرار دارند حقوق‌های کلان گرفته، اما برنامه و ایده‌‍ای برای رونق صندوق‌های بازنشستگی ندارند.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید صندوق‌ها را در مسیر سرمایه‌گذاری قرار داد، افزود: اگرچه صندوق‌ها دارای شرکت‌های پتروشیمی و اقتصادی بزرگی هستند و باید سوددهی فراوانی نیز داشته باشند، اما به دلیل سوءمدیریت زیان‌ده شده و دولت به آن‌‎ها کمک می‌کند.

وی همچنین با انتقاد از تلاش عده‌ای برای ادغام صندوق بازنشستگی نفت با صندوق‌های دولتی، گفت: صندوق بازنشستگی نفت یک صندوق مستقل غیردولتی است که تاکنون بدون مشکل و حاشیه به کار خود ادامه داده بنابراین تلاش برای دولتی کردن این صندوق به هیچ عنوان قابل‌پذیرش نیست و به‌یقین نمایندگان با این کار شدیدا مخالفت خواهند کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: به گفته مراجع و علمای دینی ادغام صندوق‌های بازنشستگی نیازمند گرفتن اجازه از تک تک اعضای صندوق است، بنابراین این کار نه قانونی است و نه شرعی لذا ما اجازه ایجاد التهاب در صنعت نفت را نخواهیم داد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده