تاریخ: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۲۱
بازدید: ۷۴
کد خبر: ۳۲۳۶۷۵
سرویس خبر : اجتماعی
ساعدی:

دولت برای برون‌رفت از مشکلات صندوق‌های بازنشستگی چند سناریو تعریف کند

‌می‌متالز - عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: دولت برای برون‌رفت از مشکلات صندوق‌های بازنشستگی چند سناریو تعریف کند و در ادامه با تقدیم این راه‌حل‌ها به مجلس جهت همفکری نمایندگان، بهترین راهکار برای عبور از مشکلات صندوق‌ها ارائه شود.

به گزارش می‌متالز، قاسم ساعدی با انتقاد از وضعیت صندوق‌های بازنشستگی و ضرورت رفع مشکلات آن‌ها، گفت: این روز‌ها صندوق‌های بازنشستگی کشوری، لشکری و تامین اجتماعی به یکی از معضلات اساسی کشور تبدیل شده‌اند، به همین دلیل باید هرچه سریع‌تر در اساسنامه‌ها و روند سرمایه‌گذاری‌ها این صندوق‌ها بازنگری کرد، بنابراین پیشنهاد می‌کنم؛ دولت با تشکیل کارگروه‌های تخصصی جهت شناسایی مشکلات، راهکار‌های برای عبور از آن‌ها ارائه دهند.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بهتر است دولت برای برون‌رفت از مشکلات صندوق‌های بازنشستگی چند سناریو تعریف کند و در ادامه با تقدیم این راه‌حل‌ها به مجلس جهت همفکری نمایندگان، بهترین راهکار برای عبور از مشکلات صندوق‌ها ارائه شود.

وی افزود: با ادامه روند فعلی فعالیت صندوق‌ها جزء فروپاشی آن‌ها و وارد کردن خسارات فراوان اقتصادی به کشور، همچنین تحت تاثیر قرار دادن زندگی بازنشستگان نتیجه دیگری حاصل نخواهد شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صندوق‌هایی نظیر صندوق تامین اجتماعی با استقراض مشکلات حقوقی بازنشستگان را بر طرف می‌کند، اظهار کرد: باید علاوه‌بر پیش‌رو گرفتن سرمایه‌گذاری اقتصادی مناسب در صندوق‌های بازنشستگی، مدیریت آن‌ها را نیز اصلاح اساسی کرد، چراکه اگر صندوق‌ها به درستی مدیریت شوند، بسیاری از مشکلات آن‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده