تاریخ: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۳۷
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۳۲۳۶۷۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
اکبری تالارپشتی در تشریح نشست امروز کمیسیون صنایع:

واردات خودرو‌های برقی اولویت وزارت صمت است/ ضرورت اصلاح نظام تعرفه کشور

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه واردات خودرو‌های برقی اولویت وزارت صمت است، گفت: از آنجاکه قلب خودرو‌های برقی، باتری است، اگر به دنبال تولید خودروی برقی هستیم باید تدبیر ویژه‌ای برای تولید باتری و زیرساخت‌های موردنیاز شارژ آن در نظر گرفت.

به گزارش می‌متالز، عزت الله اکبری تالارپشتی در تشریح نشست امروز (دوشنبه ۲۲ آبان ماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس به حضور عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان وی در این جلسه اشاره کرد.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ابتدای این نشست موضوع خودرو مورد بررسی قرار گرفت، ادامه داد: اعضای کمیسیون در این جلسه مطرح کردند که چرا با وجود اینکه حدود ۱.۵ سال از زمان وضع قانون واردات خودرو می‌گذرد، اما این قانون هنوز اجرایی نشده است از سوی دیگر چرا آئین‌نامه واردات خودرو‌های کارکرده نهایی نشده است.

وی اضافه کرد: وزیر صمت توضیحاتی درباره این موضوع ارائه کرد؛ براساس گفته ایشان این آئین‌نامه در دولت است و نهایی می‌شود، البته اینکه دولت خارج از فرصت تعیین شده، آئین‌نامه را معطل کند، مسئولیت قانونی دارد ما نیز به عنوان نمایندگان مردم باید این موضوع را پیگیری کنیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه واردات خودرو‌های برقی اولویت وزارت صمت است که این موضوع به تعرفه خاص نیاز دارد، افزود: وزیر صمت موضوع سقف ۲۰ هزار دلاری را برای واردات خودرو مطرح کرد که باید گفت دولت می‌تواند برای قیمت‌های بالاتر تعرفه تعیین کند به این معناکه هرچه قیمت بالاتر رود، تعرفه نیز بیشتر شود که با تحقق این مهم از یک سو درآمد دولت افزایش می‌یابد و از سوی دیگر هم نیاز افرادی که تمایل به خرید خودرو‌های بالاتر دارند، تامین می‌شود.

اکبری تالارپشتی درباره خودرو‌های برقی، گفت: قلب خودرو‌های برقی، باتری است؛ وزیر صمت نیز درباره این موضوع گفت باید برای تولید این موضوع برنامه‌ریزی کرد، اگر به دنبال تولید خودروی برقی هستیم باید تدبیر ویژه‌ای برای تولید باتری و زیرساخت‌های موردنیاز شارژ آن در نظر گرفت.

اکبری تالارپشتی بررسی موضوع نظام تعرفه را یکی دیگر از موضوعات بررسی شده در نشست امروز برشمرد و گفت: برخی تولیدکنندگان از این موضوع گلایه داشتند؛ به طور مثال تعرفه واردات پنبه از نخ بالاتر است و این موضوع موجب می‌شود مواد اولیه وارد نشود و مواد فرآوری شده وارد شود که این نظام باید اصلاح شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ظرفیت بخش معدن هنوز به میدان نیامده است، تصریح کرد: اگر ظرفیت بخش معدن تمام قد وارد میدان شود به اقتصاد کشور و ورود ارز به کشور کمک می‌کند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده