تاریخ: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۰۵
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۳۲۳۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رونق تولید نرخ ثابت ارز می‌خواهد

می متالز - نامگذاری سال به نام «رونق تولید» می‌تواند به نوبه خود قابل‌توجه و تاثیرگذار باشد اما حمایت از تولید زمانی موثر خواهد بود که این حمایت در عمل و به شکل واقعی انجام شود و تنها در حد یک شعار باقی نماند.
رونق تولید نرخ ثابت ارز می‌خواهد

به گزارش می متالز، از سوی دیگر برای رونق‌بخشی واقعی به امر تولید باید بتوان موانع تولید را شناسایی کرد و درصدد رفع آن برآمد و به‌دنبال راهکارهای واقعی در این زمینه بود.
هم‌اکنون یکی از مهم‌ترین موانع رونق تولید، نوسان نرخ ارز است که همواره تولیدکنندگان را با مشکل روبه‌رو می‌کند. فشار اقتصادی و بی‌ثباتی نرخ ارز موانع جدی برای تولیدکنندگان و روند تولید آنها به‌شمار می‌رود. برای نمونه در ۳ ماه گذشته، هر ماه هزار تومان به نرخ دلار اضافه شده است در حالی که ثبات نرخ به این معناست که تا ۲ سال این نرخ تغییری نکند. ثبات نرخ ارز سبب ثبات عوامل مهمی برای تولید می‌شود که می‌تواند روند تولید را به جریان بیندازد که ازجمله آن می‌توان به تامین و نرخ مواد اولیه اشاره کرد چراکه نرخ مواد اولیه، تابعی از نرخ ارز است. زمانی که بهای ارز افزایش و کاهش پیدا می‌کند، نرخ مواد اولیه و به دنبال آن تولیدکننده را نیز دچار چالش می‌کند.
مشکلات بین‌المللی نیز در سال پیش‌رو به نوبه خود می‌تواند، مسئله‌ساز شود و روابط ما و موضوع واردات و صادرات را تحت‌شعاع قرار دهد و موانع و مشکلاتی را برای تولیدکنندگان ایجاد کند همچنین تولیدکنندگان در زمینه واردات و صادرات با مشکلات حمل‌ونقل بین‌المللی کالا نیز روبه‌رو هستند و این موضوع کار را برای آنها دشوار کرده است.

امیرحسین بابایی / کارشناس آلومینیوم

عناوین برگزیده