تاریخ: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۵۵
بازدید: ۴۲
کد خبر: ۳۲۴۱۵۳
سرویس خبر : صنایع کوچک
فیروزی:

سازمان صنایع کوچک در تامین زمین و جانمایی شهرک‌های صنعتی بازنگری کند

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ایجاد شهرک‌های صنعتی مهم‌ترین روش برای تسهیل سرمایه‌گذاری در حوزه تولید کشور است، گفت: متاسفانه در سنوات گذشته شهرک‌های صنعتی جانمایی خوبی نشده‌اند.

به گزارش می‌متالز، حجت الله فیروزی درباره شهرک‌های صنعتی، گفت: سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی در کشور‌های همسایه به طور مثال ترکیه سهل است و اشخاص به راحتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانند در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند و طرح آن‌ها در سریع‌ترین زمان تصویب شده و زمین در اختیار افراد قرار می‌گیرد درحالیکه در کشور ما زمانیکه افراد به سراغ سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌روند، ناچارند از سازمان‌های مختلف استعلام بگیرند و در تامین زمین نیز با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستند، این موانع موجب شده که رغبت افراد برای سرمایه‌گذاری در این حوزه کاهش یابد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با وجود مشکلات ناشی از تحریم در صورتی که شرایط سرمایه‌گذاری در این حوزه فراهم شود، سرمایه‌گذاران تمایل زیادی به سرمایه‌گذاری در این حوزه دارند و بهترین مسیر برای اشتغالزایی و رونق تولید ایجاد شهرک‌های صنعتی است.

وی با بیان اینکه ایجاد شهرک‌های صنعتی مهم‌ترین روش برای تسهیل سرمایه‌گذاری در حوزه تولید کشور است، اضافه کرد: متاسفانه در سنوات گذشته شهرک‌های صنعتی جانمایی خوبی نشده‌اند به طور مثال در شهرستان فسا شهرک صنعتی کنار سایت زباله شهرستان جانمایی شده بنابراین بسیاری از تولیدکنندگان حاضر به سرمایه‌گذاری نیستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تامین زیرساخت‌ها را از اصلی‌ترین شرایط برای ایجاد شهرک‌های صنعتی دانست و افزود: باید برای شهرک‌های صنعتی آب، برق، گاز، تلفن و سایر زیرساخت‌ها تامین شود تا هر تولیدکننده‌ای با مشکل روبه‌رو نشود.

فیروزی با اشاره به قیمت زمین‌های شهرک‌های صنعتی، گفت: متاسفانه در سنوات اخیر قیمت زمین‌های شهرک‌های صنعتی افزایش پیدا کرده و این موضوع موجب شده رغبت افراد برای سرمایه‌گذاری دراین حوزه کاهش یابد که در قیمت این زمین‌ها باید تجدید نظر جدی صورت گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: سهولت در واگذاری زمین و کاهش تشریفات اداری در حوزه شهرک‌های صنعتی از موضوعاتی است که باید موردبررسی قرار گیرد و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی باید در تامین زمین و صدور مجوز‌ها و جانمایی شهرک‌های صنعتی بازنگری کند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای مجلس (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده