تاریخ: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۱۵
بازدید: ۷۸
کد خبر: ۳۲۲۳۸۳
سرویس خبر : صنایع کوچک
در نشست معاون وزیر صمت با معاون وزیر نیرو مطرح شد:

پیگیری اجرای تفاهم‌نامه همکاری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با ساتبا/ بررسی روند احداث اولین شهرک تخصصی انرژی خورشیدی در استان قزوین

‌می‌متالز - روند احداث اولین شهرک تخصصی انرژی خورشیدی در استان قزوین، در نشست معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) پیگیری شد.

به گزارش می‌متالز، «فرشاد مقیمی» به‌همراه «فتحعلی محمدزاده» معاون فنی سازمان و «رضا صفاری» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین در نشست با «محمود کمانی» معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری ایران (ساتبا) شرکت کرد.

در این نشست، اجرایی شدن تفاهم‌نامه همکاری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با ساتبا مورد پیگیری قرار گرفت.

این تفاهم‌نامه مشترک به‌منظور تامین برق پایدار شهرک‌ها، نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تحت پوشش سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از طریق استقرار نیروگاه‌های تجدیدپذیر بوده است.

برنامه‌ریزی جهت مدیریت پیک بار در زمان ناترازی برق و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بوده است.

در این نشست همچنین روند ساخت و راه‌اندازی اولین شهرک تخصصی انرژی خورشیدی در استان قزوین مورد بررسی قرار گرفت.

اولین شهرک تخصصی انرژی خورشیدی در کشور در منطقه بوئین‌زهرا با ظرفیت تولید ۴۰۰مگاوات برق و با مساحت ۱۰۰هکتار در فاز اول به‌زودی با حضور وزیر نیرو آغاز به کار می‌کند و کار واگذاری اراضی آن به متقاضیان سرمایه‌گذاری شروع می‌شود.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده