تاریخ: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۳۵
بازدید: ۸۷
کد خبر: ۳۲۴۲۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان خراسان‌شمالی خبر داد:

احیای ۱۳ واحد معدنی و صنعتی و صدور ۲۳ پروانه بهره‌برداری در سال‌جاری

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان خراسان‌شمالی اعلام کرد که ۱۳ واحد معدنی و صنعتی در این استان از ابتدای سال‌جاری تاکنون احیا شده است.

به گزارش می‌متالز، «حسین حاجی‌بگلو» مدیرکل صمت استان خراسان‌شمالی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۳ واحد معدنی و صنعتی احیا شده است، از اقدامات این اداره کل در راستای رفع مشکلات واحد‌های تولیدی در راستای تحقق شعار سال خبر داد.

وی در این خصوص ادامه داد: در راستای رفع مشکلات بسیاری از واحد‌های صنعتی استان که تقاضای رسیدگی داشتند، گام‌های اساسی برداشته شده است.

مدیرکل صمت استان خراسان‌شمالی اضافه کرد: ۲۵ درصد ظرفیت تولید واحد‌های صنعتی استان تحت‌الشعاع شرایط بحرانی ناشی از سرمای هوا، آلودگی، گرما، حوادث غیر مترقبه نظیر سیل و ... است.

وی همچنین تاکید کرد: برگزاری جلسات متعدد ذیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، برگزاری جلسات مرکز شبانه‌روزی فوریت‌های رفع مشکلات واحد‌های تولیدی و شورای معادن، برگزاری جلسات کارشناسی با نظام مهندسی و منابع طبیعی، کارگروه تعامل با منابع طبیعی، جلسات مختلف با شرکت‌های آب، برق، گاز، مالیات، تامین اجتماعی، بانک‌های عامل و مراجع قضایی، بازدید‌های میدانی و ... منجر به پیگیری رفع مشکلات واحد‌های صنعتی و احیای ۱۳ واحد معدنی و صنعتی شد.

حاجی‌بگلو به اقدامات اداره کل صمت استان و همکاری سایر نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی نظیر استانداری در ایامی که هر کدام از صنایع تحت‌الشعاع این مشکلات قرار می‌گیرند، اشاره کرد و افزود: اطلاع‌رسانی به صنایع قبل از قطعی برق، گاز و ... و برگزاری جلسات مکرر به‌منظور به حداقل رساندن قطعی این موارد، پیگیری برای جذب تسهیلات مورد نیاز صنایع برای تجهیزات مرتبط با استفاده از سوخت‌های جایگزین، رصد مستمر صنایع، وضعیت واحد‌ها در شرایط خاص، پایش و اطلاع‌رسانی به نهاد‌های کمک‌رسان در این مواقع از مهم‌ترین اقداماتی است که در راستای کمک به صنایع انجام می‌شود.

صدور ۲۳ پروانه بهره‌برداری در سال‌جاری

وی با بیان اینکه در ۸ ماه نخست امسال ۲۳ پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری ۸۳۰ میلیارد تومان صادر شده، یادآور شد: این حجم از سرمایه‌گذاری برای ۵۰۲ نفر ایجاد اشتغال کرده است.

به گفته مدیرکل صمت استان خراسان‌شمالی تاکنون ۱۰ درصد به نسبت مدت مشابه سال گذشته رشد در تعداد صدور پروانه‌های بهره‌برداری داشتیم.

وی رشد کل اشتغال در بخش صنعت را ۴ درصد و میزان کل سرمایه‌گذاری در این بخش را از ابتدا تاکنون ۲۰ درصد اعلام کرد.

حاجی‌بگلو همچنین تعداد کل واحد‌های صنعتی استان را ۳۷۱ مورد با سرمایه‌گذاری کل ۴۴/۲۶ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی کل برای ۱۲۵۷۹ نفر بیان داشت.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده