تاریخ: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۰۹
بازدید: ۸۱
کد خبر: ۳۲۴۶۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صمت خبر داد؛

تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری در عرصه تولید با الگوبرداری از نمونه‌های موفق دنیا/ نوسازی و بهسازی صنایع ضرورت دارد

‌می‌متالز - معاون وزیر صمت با بیان اینکه به‌دنبال بهبود هرچه بیشتر فضای کسب و کار و تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری در عرصه تولید هستیم، گفت: در این مسیر از نمونه‌های موفق کشور‌های توسعه یافته دنیا الگوبرداری می‌کنیم.

به گزارش می‌متالز، «فرشاد مقیمی» معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، در جلسه کارگروه نمایندگان اعضای مجمع عمومی این سازمان که با حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه و وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارائی، نیرو، جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی برگزار شد، افزود: تولید موضوع اصلی کشور و مورد تأکید مقام معظم رهبری و مسئولان عالی رتبه نظام است و باید شرایط، مکانیزم‌ها و زیرساخت‌های لازم را برای تمرکز تولیدکنندگان بر محور تولید برای بالندگی این عرصه فراهم آوریم.

وی افزود: به دنبال بهبود هر چه بیشتر فضای کسب و کار و تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری در عرصه تولید هستیم که در این مسیر از نمونه‌های موفق کشور‌های توسعه یافته دنیا الگوبرداری می‌کنیم.

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ادامه داد: اولویت اول ما توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی موجود است و برای آینده شهرک‌ها و نواحی صنعتی مطالعات و پژوهش‌های لازم را با نگاه توسعه محور انجام می‌دهیم.

وی تصریح کرد: البته تمرکزمان نباید فقط روی ورود سرمایه گذاری‌های جدید باشد و در حوزه بازسازی، نوسازی و بهسازی صنایع نیز باید کار اساسی انجام دهیم.

مقیمی، ساماندهی و استقرار صنوف تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را از دیگر برنامه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: از ۳ میلیون واحد صنفی کشور حدود ۱۹ درصد معادل ۶۰۰ هزار واحد صنفی، تولیدی هستند. ۳ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی تولیدی کیف و کفش در همین استان تهران مشغول فعالیت تولیدی است.

وی در ادامه یادآور شد: ساماندهی و استقرار این صنوف در شهرک‌ها و نواحی صنعتی قابلیت رشد آن‌ها را فراهم خواهد کرد و در همین راستا تفاهم نامه‌ای نیز با اتاق اصناف ایران امضاء و مبادله کردیم.

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین یادآور شد: نخستین زیرساخت متفاوت برای استقرار صنوف را در شهرک صنعتی قرچک با الگوبرداری از کشور ترکیه با قابلیت استقرار در طبقات را فراهم آوردیم که کار استقرار صنوف پوشاک، نساجی، کیف و کفش در این شهرک صنعتی شروع شده است.

وی اضافه کرد: برای برنامه هفتم توسعه پیشنهاد دادیم که سازمان قانوناً بتواند در حریم شهرها، شهرک‌های صنفی ایجاد کند و این موضوع پس از تصویب مجلس شورای اسلامی به شورای نگهبان برای تصویب رفته است.

در این جلسه هر یک از اعضای مجمع عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران؛ نمایندگان سازمان برنامه و بودجه و وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارائی، نیرو، جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی به بیان مهمترین نقطه نظرات خود در حوزه‌های تخصصی مربوطه پرداختند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده