تاریخ: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۴۰
بازدید: ۵۵
کد خبر: ۳۲۴۶۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سکه به پله هفتم کانال ۲۸ کاهش یافت

ملاقات دلار با کانال ۴۹

‌می‌متالز - روز گذشته اسکناس آمریکایی برای ساعاتی زیر مرز قیمت ۵۰هزار تومانی معامله شد. مرز قیمتی که این ارز از تاریخ ۱۷ تیر ماه تا نیمه مهر برای حدود ۹۲ روز از آن عبور نکرد و در سطوح قیمتی زیر آن معامله شد.

به گزارش می‌متالز، حال به‌نظر می‌رسد با توجه به افت سطح انتظارات تورمی در میان جامعه و بازار و همچنین بهبود فرآیند ارزآوری به کشور قیمت این ارز مجددا به دنبال بازگشت به کریدور تابستان است. پیش‌تر نیز «دنیای اقتصاد» در گزارش بازار ارز روز یکشنبه ۲۸ آبان از بازگشت نرخ شاخص ارزی به هدف ۱۴۰۲ یعنی بازه قیمتی ۴۸ هزار و ۵۰۰ تا ۵۰ هزار و ۵۰۰تومان خبر داده بود. بررسی روند سالانه این ارز گویای آن است که بازه قیمتی ذکر شده هدف بازار‌ساز از نرخ دلار در سال جاری است. چرا که در عمده ماه‌های ۱۴۰۲ نرخ این ارز در این کریدور معامله شده و پس از اتمام نوسانات افزایشی نیز مجددا به این محدوده بازمی‌گردد. در نهایت قیمت هر برگ از این اسکناس آمریکایی در واپسین معاملات نقدی روز گذشته با حدود ۴۰۰تومان کاهش نسبت به نرخ روز پیشین در رقم ۵۰ هزار تومان به فروش رسید. افت قیمت دلار در معاملات بازار سکه نیز تاثیر گذاشت. هر قطعه سکه طلا طرح جدید در عصر روز گذشته با ۱۹۰ هزار تومان افت نسبت به نرخ پیشین در رقم ۲۸ میلیون و ۶۶۰ تومان معامله شد.

ملاقات دلار با کانال ۴۹

دلار تهران ۵۰ تومانی شد

دیروز دوشنبه ۲۹ آبان ماه روند نرخ شاخص ارزی در معاملات غیررسمی بازار ارز تهران کاهشی بود. هر برگ از این اسکناس آمریکایی که در واپسین معاملات بازار روز گذشته به نیمه نخست کانال ۵۰ رسیده بود در بازار صبح روز گذشته افت قیمت بیشتری را تجربه کرد و در حوالی رقم ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان شروع به کار کرد. با فرا رسیدن ساعات میانی بازار نرخ این ارز از مرز قیمت ۵۰ هزار تومانی نیز عبور کرد به صورتی که در حوالی ساعات ۱۲ تا ۱۳ روز گذشته دلار تهران در پله نهایی کانال ۴۹ معامله شد. اما در نهایت و در پایان بازار نقدی روز گذشته قیمت این ارز با افت ۴۰۰ تومانی نسبت به نرخ روز یکشنبه روی مرز ۵۰ هزار تومانی به نوسان خود پایان بخشید. دیگر ارز‌های شاخص نیز در بازار روز گذشته با روند کاهشی دلار همراهی کردند. قیمت هر برگ اسکناس یورو در عصر روز گذشته با حدود ۲۹۰ تومان کاهش نسبت به نرخ روز پیشین به کانال ۵۴ هزار تومانی بازگشت و در رقم ۵۴ هزار و ۸۴۰ تومان به فروش رسید. پوند نیز در بازار دوشنبه ۲۴۰ تومان افت کرد و در رقم ۶۲ هزار و ۶۶۰ تومان معامله شد. روند کلی بازار سکه و طلا نیز در روز گذشته کاهشی بود. سکه طلا طرح جدید ۱۹۰ هزار تومان و هر قطعه نیم و ربع سکه نیز مشترکا ۱۰۰ هزار تومان کاهش یافتند. نیم سکه در رقم ۱۵ میلیون و ۵۰ هزار تومان و ربع سکه نیز در رقم ۱۰ میلیون و ۵۰ هزار تومان معامله شدند.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده