تاریخ: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۱۶
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۳۲۵۲۶۵
سرویس خبر : اجتماعی

گردهمایی مشاوران و مسوولان امور ایثارگران مجموعه وزارت صمت برگزار شد

‌می‌متالز - با حضور تعدادی از مدیران ارشد وزارت صمت، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و تنی چند از مدیران استان کرمان، نشست تخصصی و کارگاه آموزشی مشاوران و مسئولان امور ایثارگران سازمان ها، شرکت‌ها و موسسات تابعه وزارت صمت و ادارات کل استانی، برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و تنی چند از مدیران استان کرمان، نشست تخصصی و کارگاه آموزشی مشاوران و مسوولان امور ایثارگران سازمان ها، شرکت‌ها و موسسات تابعه وزارت صمت و ادارات کل استانی، برگزار شد.

در ابتدای این برنامه مهدی محمدی فرد، مشاور وزیر صمت در امور نهاد‌های حاکمیتی با تاکید بر اینکه باید روحیه جهادی و ایثارگری که در اوایل انقلاب و دوران دفاع مقدس وجود داشت در جامعه امروز و برای توسعه کشور نهادینه شود، گفت: همان‌گونه که مقام معظم رهبری می‌فرمایند؛ حفط یاد و خاطره شهداء کمتر از حضور در دفاع مقدس نیست، باید تجارب ارزنده ایثارگران به عنوان ذخایر دفاع مقدس را به نسل‌های آینده، انتقال داد تا شاهد تحول در همه امورات کشور باشیم.

محمدی فرد افزود: در مباحث مسوولیت‌های اجتماعی نیز باید با ادبیات و روحیات ایثارگرانه اقدامات شایسته‌ای انجام داد.

در ادامه این گردهمایی علی گلشنی نماینده ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت، اقدامات مثبت سازمان‌ها و شرکت‌ها را در حوزه اقتصادی و عمل به مسوولیت اجتماعی را مصداق تلفیق تصمیمات مدیریتی بر پایه اقدامات عقلانی و روحیه جهادی و ایثارگری دانست و گفت: مجموعه وزارت صمت و وزیر محترم همواره از طرح‌های تحول‌گرا که بر پایه اقدامات عقلانی و روحیه جهادی هستند، حمایت کرده‌اند. نماینده ویژه وزیر گفت: باور داریم با چنین رویکردی اقدامات مهمی که در مجموعه وزارت صمت شروع شده‌است، به زودی تاثیرات مثبت خود را نشان خواهد داد، کما اینکه ورود خودرو‌های برقی تاثیر به‌سزایی در کاهش مصرف انرژی و آلودگی خواهد داشت.

همچنین حسن ممتحن، مشاور وزیر و هماهنگ کننده امور ایثارگران وزارت صمت نیز با تقدیر از نگاه مثبت و حمایتی آقای دکتر علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت به قشر معزز ایثارگران افزود: خدمت به خانواده‌های معظم شهداو ایثارگران توفیق الهی است از حاضرین خواستار اهتمام به این مقوله شد. ممتحن با ارائه گزارشی از عملکرد وزارت صمت در امور مربوط به ایثارگران، گفت: مجموعه اقداماتی که در این حوزه بر اساس تدوین آئین‌نامه‌هاو دستورالعمل‌ها، اجرای طرح سپاس (سرکشی و بازدید خانواده‌های معظم شهدا)، نشست‌های متعدد حضوری، اقدامات شایسته در حوزه تبدیل وضعیت و موارد دیگر، سبب شده تا وزارت صمت یکی از سه نهاد برتر کشور در حوزه امور ایثارگران باشد.

در ادامه چند تن از مشاوران امور ایثارگران سازمان‌ها به نمایندگی از دیگران به ارائه مشکلات وچالش‌های مربوط به حوزه ایثارگران پرداختند

گفتنی است این نشست با برنامه ریزی دفتر امور ایثارگران و به منظور بررسی و تبیین آخرین قوانین مربوط به حوزه ایثارگران و ایجاد وحدت رویه در ارائه خدمات مطلوب به خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران به میزبانی شرکت معدنی و صنعتی گل گهر برگزار شد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده