تاریخ: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۴۷
بازدید: ۱۰۴
کد خبر: ۳۲۵۴۷۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
یک مسوول خبر داد:

جابه‌جایی بیش‌از یک میلیون تن مواد معدنی و مصالح ساختمانی در لرستان

‌می‌متالز - رئیس اداره حمل‌ونقل کالای اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: یک میلیون و ۶۵ هزار و ۲۲۸ تن مصالح ساختمانی و مواد معدنی با بارنامه طی ۸ ماهه سال جاری در استان جابه‌جا شده است.

به گزارش می‌متالز، داریوش موسیوند ششم آذر در جمع خبرنگاران با تأکید بر این‌که حمل مصالح ساختمانی و مواد معدنی با تناژ مناسب و اخذ بارنامه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اظهار کرد: برای همین منظور جلسات متعدد حضوری برگزار شده و تمام تلاش‌ها پیرو این مسأله است که حمل این محمولات توسط رانندگان دارای کارت هوشمند و با بارنامه صورت گیرد.

وی ادامه داد: در ۸ ماهه سال جاری یک میلیون و ۶۵ هزار و ۲۲۸ تن مصالح ساختمانی و مواد معدنی در قالب ۵۴ هزار و ۹۷۷ فقره بارنامه در استان جابه‌جا شده است.

رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان بیان کرد: طی سال جاری علاوه بر برگزاری جلسات متعدد با ذینفعان حوزه مصالح ساختمانی و معدنی، یک کارگروه ویژه ساماندهی حمل مواد معدنی و مصالح ساختمانی در سطح ادارات کل مرتبط استان تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: در راستای تسهیل در صدور بارنامه مواد معدنی، در شهرستان بروجرد دو شرکت حمل‌ونقل کالا اقدام به دایر کردن دفتر صدور بارنامه در خروجی معادن جهت جلوگیری از فرار بار کردند.

موسیوند اضافه کرد: با مراجعه حضوری کارشناسان حمل‌ونقل اداره‌کل لرستان برای ۱۲۸ مورد از معادن شهرستان‌های دورود، بروجرد و چگنی، شناسنامه (فعال یا غیرفعال بودن، مشخصات جغرافیایی، نوع استخراج و ظرفیت استخراج) صادر شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده