تاریخ: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۴۳
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۳۲۵۶۵۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش مصرف زغال سنگ و گاز در چین

‌می‌متالز - چین در حال افزایش تولید، واردات و مصرف زغال سنگ و گاز طبیعی است، زیرا تقاضای برق این کشور در نیمه دوم سال افزایش یافت و به نظر می‌رسد به رکورد بالای تقاضای زمستانی برسد.

به گزارش می‌متالز، مقامات چینی مایلند از تکرار کمبود‌ها و افزایش قیمت‌ها در سال گذشته جلوگیری کنند و به شرکت‌های برق و تولیدکنندگان دستور داده‌اند تا قبل از زمستان واردات و تولید را به حداکثر برسانند.

پیش از فصل گرمایش ۲۰۲۳/۲۰۲۴، چین برای پاسخگویی به اوج تقاضای برق نسبت به زمستان گذشته در آمادگی بهتری به نظر می‌رسد.

سخنگوی اداره ملی انرژی (NEA) در پایان ماه اکتبر گفت که چین در زمستان امسال شاهد افزایش بالقوه ۱۲.۱ ٪ یا ۱۴۰ گیگاوات (GW) تقاضای برق است.

انتظار می‌رود در زمستان امسال، به دلیل افزایش مصرف در نیمه دوم سال، از جمله تابستان گرمتر از حد معمول، اوج تقاضا بیشتر باشد.

قیمت‌های بسیار پایین‌تر LNG در سال جاری نسبت به سال گذشته به افزایش واردات LNG چین کمک کرده است و به طور بالقوه بازار جهانی را به ضرر اروپا که به LNG برای جبران کاهش عرضه گاز خط لوله روسیه متکی است، تضعیف می‌کند.

تقاضا در اروپا و آسیا در ماه نوامبر نسبت به اکتبر در حال افزایش است، اما قیمت نقدی LNG در آسیا در چند هفته گذشته در بحبوحه ذخایر بالا در آسیا و اروپا و تقاضای ضعیف یا کاهش یافته یا ثابت مانده است.

هفته گذشته، قیمت LNG برای تحویل ژانویه به شمال شرق آسیا به طور متوسط ۱۶.۴۰ دلار به ازای هر میلیون واحد حرارتی بریتانیا (MMBtu) بود که از ۱۶.۷۰ دلار در هر MMBtu، اندکی کاهش داشت.

پکن همچنین از معدنچیان زغال سنگ چینی خواسته است تا تولید خود را قبل از فصل اوج تقاضا در زمستان امسال افزایش دهند. سخنگوی کمیسیون ملی اصلاحات و توسعه پکن گفت که دولت مرکزی مقامات و شرکت‌های محلی را تشویق می‌کند تا برای افزایش عرضه زغال‌سنگ کار کنند.

با بازگشایی اقتصاد پس از قرنطینه کووید، چین برای جلوگیری از خاموشی به زغال سنگ متکی است. در نیمه اول سال جاری، تولید و واردات زغال‌سنگ و تولید برق با سوخت زغال‌سنگ افزایش یافت و کاهش قابل‌توجه تولید برق در ظرفیت عظیم انرژی آبی چین به دلیل بارندگی ناکافی و خشکسالی را جبران کرد.

چین همچنان به تولید برق با زغال سنگ برای پاسخگویی به تقاضای روزافزون برق خود متکی است و علیرغم اینکه بزرگترین سرمایه گذار جهان در ظرفیت خورشیدی و بادی است، همچنین ظرفیت‌های جدید برق با سوخت زغال سنگ را برنامه ریزی می‌کند.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده