تاریخ: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۰۹
بازدید: ۱۹۹
کد خبر: ۳۲۵۸۰۵
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
مدیرعامل شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر گفت:

تقسیم سود حداکثری برای سهامدار "کتوسعه"/ سود عملیاتی "کتوسعه" هر سال ۲ برابر می‌شود

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر گفت: هوشمندسازی و ورود به حوزه معادن فلزی می‌تواند اتفاقات جدیدی را برای سال‌های آینده رقم بزند.

به گزارش می‌متالز، علی سلگی، مدیرعامل شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر، درخصوص سودسازی و درآمد‌های عملیاتی این شرکت اظهار کرد: در صورت‌های مالی "کتوسعه" در سال ۱۴۰۱ رشد بسیار خوب نسبت به سال ۱۴۰۰ رقم خورده است. همچنین در سال ۱۴۰۲ نیز رشد خوبی در درآمد‌ها و سود نسبت به دوره مشابه سال گذشته اتفاق افتاده است.

وی افزود: به عنوان مثال در ۹ ماهه نخست سال مالی در ۱۴۰۲، نسبت به ۹ ماهه مشابه در سال ۱۴۰۱، درآمد‌های عملیاتی شرکت ۱۰۱ درصد و سود عملیاتی شرکت نسبت به سال گذشته ۱۶۴ درصد افزایش داشته است. این رشد، نشان دهنده این است که ما مدیریت هزینه‌ها را خوب انجام دادیم و توانستیم ارقامی که در صورت مالی آمده است، را کسب کنیم.

سلگی ادامه داد: سود هر سهم در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱، ۴۷۹ ریال بوده که در ۹ ماهه سال جاری به ۱۱۳۸ ریال رسیده است. یعنی ۱۳۷ درصد رشد را از خود نشان داده است. اگر شرکت را در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۲ در مقایسه با ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۱ در نظر بگیریم، فروش شرکت حدود ۲۹۳ میلیارد تومان بوده که ۱۲۴ درصد افزایش داشته است. تکرار رشد‌ها نشان دهنده این است که سکوی فعالیت تعریف شده برای "کتوسعه" نسبت به نرخ رشد‌های عادی که در شرکت‌های معمولی اتفاق می‌افتد، متفاوت است.

مدیرعامل "کتوسعه" خاطرنشان کرد: نرخ رشد درآمد و سود عملیاتی شرکت تا ۳ سال آینده بر اساس برنامه ریزی انجام شده حداقل هر سال ۲ برابر است. یعنی ۱۰۰ درصد افزایش را خواهیم داشت. سال ۱۴۰۱، ۲۹۷ درصد رشد را ثبت کردیم، در سال جاری تلاش می‌کنیم اول بودجه حدود ۲۳۰ میلیارد تومانی را محقق کنیم و احتمالا چند ۱۰ میلیارد تومان بالاتر از ۲ برابر اتفاق می‌افتد. امیدوار هستیم برای سال‌های ۱۴۰۳، ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ با همین روند ادامه دهیم و سود‌های عملیاتی هر سال ۲ برابر نسبت به سال‌های گذشته خواهد بود.

وی بیان کرد: بودجه‌هایی که برای سال آینده پیش‌بینی می‌شود با ریت ۵۰۰ میلیارد تومان سود خالص در حال برنامه ریزی است. ما قادر خواهیم بود، این روند رشد عملیاتی را در فعالیت‌های جاری با بهبود روش‌ها، شیوه‌ها و استفاده از متخصصان و فناوری‌های جدید در بهره‌وری ایجاد کنیم. ضمن اینکه باکس جداگانه‌ای که شامل طرح‌های توسعه‌ای است، نیز آثار خاص خود را خواهد داشت. مثل هوشمندسازی و ورود به حوزه معادن فلزی که می‌تواند اتفاقات جدیدی را برای سال‌های آینده رقم بزند.

سلگی با اشاره به تقسیم سود "کتوسعه" گفت: درباره تقسیم سود رویه‌های سال‌های گذشته شرکت این بود که حداکثر سود به سهامدار اختصاص یابد. اعداد سال گذشته اعداد حداکثری هستند که درصد‌های بالا و جذابی برای سرمایه‌گذار است. برنامه ما این است که در هیات مدیره سود‌های حداکثری را برای سهامدار در نظر بگیریم.

این موضوع در برنامه شرکت قرار دارد که در سال اول برای اینکه سهامداران به سود خوبی برسند و اقبال بیشتری به "کتوسعه" رقم بخورد، در دستور کار است.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده