تاریخ: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۳۱
بازدید: ۱۸۱
کد خبر: ۳۲۶۰۷۴
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
مدیرعامل شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر:

افزایش تولید "کتوسعه" در سال آینده/ حوزه دانه بندی به درآمدزایی "کتوسعه" اضافه شد

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر گفت: با استفاده از شرکت‌های متخصص در این زمینه مانند شرکت جهاد نصر لرستان و با انعقاد قرارداد، بخش دانه بندی به بخش درآمدزایی شرکت اضافه شد.

به گزارش می‌متالز، علی سگلی، مدیرعامل شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر، درخصوص اصلاح ساختار‌ها در جهت سودآوری اظهار کرد: بهره وری یکی از مهمترین کار‌هایی است که تیم مدیریتی باید در هر شرکتی انجام دهد. وقتی بهره وری آنقدر پایین باشد که روش ها، سیستم ها، پرسنل به طور مناسب هماهنگ نشوند، حتی شرکت پربازده ممکن است به به یک شرکت کم بازده و گا‌ها زیانده تبدیل می‌شود.

وی افزود: با اختراع چند روش مانند حضور در نمایشگاه‌های داخلی، داشتن تیم فنی برای رصد بازار و ایجاد گروه تخصصی، توانستیم کشف قیمت‌های مناسب را برای سنگ‌هایی که تولیدکننده آن‌ها هستیم، به دست آوریم. همین کشف قیمت در برخی از موارد باعث رشد تا ۸۰۰ درصدی فروش سنگ ما شد.

سلگی ادامه داد: همچنین، بهبود روش‌های برداشت و به روز کردن کار‌ها در برنامه ما بود. ۱۴ محدوده معدنی غیرفلزی که در اختیار ماست دارای ۴۰، ۵۰ سینه کار هستند که هرکدام از این‌ها به روش‌های سنتی و نقشه برداری زمینی، نقشه برداری می‌شدند؛ بنابراین کار بسیار زمانبری بود. اما حالا با استفاده از پهپاد، هزاران کلیپ و تصاویر ژئورف برداشته می‌شود. کنترل ابعاد فنی و به روز استخراج را داریم که بهبود روش‌ها را به پیمانکار آموزش می‌دهیم. حداقل نتیجه این کار این است که میزان کپدهی سنگ ۱۰ درصد باشد به ۲۰، ۵۰ و ۷۰ درصد قابل تغییر است. با افزایش میزان کپدهی، سود نیز به همان نسبت افزایش می‌یابد.

وی توضیح داد: با استفاده از شرکت‌های متخصص در این زمینه مانند شرکت جهاد نصر لرستان و با انعقاد قرارداد، بخش دانه بندی به بخش درآمدزایی شرکت اضافه شد. همچنین، در سال جاری با قرارداد منعقد شده تولید ۸۰ هزار تن دانه بندی کربنات کلسیم آغاز شد و حدود ۱۰ هزار تن تولید اتفاق افتاده است. همچنین ۸۰ هزار تن تولید دولومیت نیز به این قرارداد افزوده شده که می‌تواند برای سال مالی آتی درآمد‌های خوبی ایجاد کند.

مدیرعامل "کتوسعه" درخصوص اکتشافات جدید در حوزه معادن افزود: ۱۲ معدن در قروه، یک معدن در دورود و یک معدن در خرم آباد داریم. فعالان معدن می‌دانند که شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر یکی از بزرگترین سایت‌های خاورمیانه است و شاید در ایران دارای رتبه دوم یا سوم تولید سنگ باشیم. حجم عملیات در این محدوده‌های معدنی به حداکثر نرسیده و می‌توانیم بگوییم که حدود ۳۰ درصد از ظرفیت معادن استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: چند سینه کار در معدن ازنا شناسایی شده و پیمانکار روی آن کار می‌کند؛ بنابراین افزایش تولید در سال آینده خواهیم داشت. چند معدن غیرفعال نیز در قروه داریم که برای فعال کردن آن‌ها با پیمانکاران در مرحله انعقاد قرارداد هستیم؛ بنابراین ابتدا باید ظرفیت‌های تولید خود را به حداکثر برسانیم و سپس در موضوع سنگ به ظرفیت‌های بیرونی برسیم. تقریبا ۷۰ درصد از ظرفیت معادن شرکت غیرفعال است که در حال فعال کردن آن‌ها هستیم.

سلگی همچنین بیان کرد: در حوزه فلزی نیز ورود کردیم. ما کارگزار خدمات فنی و مهندسی شرکت پاک اندیشان هستیم. این شرکت ۴۲ محدوده فلزی دارد که ما خدمات فنی و مهندسی آن را انجام می‌دهیم. تمامی مراحل اکتشاف برای محدوده‌های فلزی مانند مس، آهن، طلا، پلی متال و منیزیت را انجام می‌دهیم و شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر به عنوان مدیر پیمان این پروژه بزرگ خدمات فنی و مهندسی در حوزه فلزی را به این شرکت ارائه می‌دهد.

منبع: بورس نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده