تاریخ: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۰۲
بازدید: ۸۹
کد خبر: ۳۲۵۹۲۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
زنگنه:

مشکل بودجه‌ای برای افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ وجود ندارد

‌می‌متالز - رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه نزدیک به ۱۰۰ همت جهت افزایش حقوق بازنشستگان نیاز داریم، گفت: با این اوصاف هیچ‌گونه مشکلی در تامین بودجه مورد نظر برای افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ وجود ندارد.

به گزارش می‌متالز، محسن زنگنه درباره کم و کیف تامین و پرداخت حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳، گفت: دولت مکلف است احکام برنامه هفتم را از سال ۱۴۰۳ لحاظ و عملیاتی کند البته با توجه به بررسی اولیه انجام شده از سوی مجلس در جداول بودجه سال آینده، دولت در حوزه منابع حاصل از فروش و صادرات نفت، نرخ دلار را برای تسعیر ارز ۲۸ هزار تومان در نظر گرفته است که با احکام برنامه هفتم مغایر است، چراکه دولت باید نرخ تسعیر را نرخ مرکز مبادله قرار دهد و درصورت انجام این اصلاح حدود به منابع دولت اضافه خواهد شد.

نماینده تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: براساس پیش‌بینی انجام شده حدود ۲۵۰ تا ۲۶۰ همت برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در یک سال نیاز داریم و از آنجا که قرار است طبق برنامه هفتم همسان سازی طی ۳ سال انجام شود و باید در سال نخست ۴۰ درصد آن محقق شود، نزدیک به ۱۰۰ همت جهت افزایش حقوق بازنشستگان نیاز داریم.

وی افزود: ان شاءالله به دنبال انجام اصلاحات لازم از سوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ و منابع را از محل صادرات نفت براساس برنامه هفتم و نرخ تسعیر مرکز مبادله در نظر بگیرد، به راحتی می‌توان این ۱۰۰ همت را جهت افزایش حقوق بازنشستگان تامین کرد.

رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد: در نهایت باید تاکید کنم؛ هیچ‌گونه مشکل بودجه‌ای براساس لایحه ارسال شده ازسوی دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ نخواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده