تاریخ: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۱۵
بازدید: ۹۸
کد خبر: ۳۲۵۹۹۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای احداث کارخانه شن و ماسه خرم آباد مصوب شد

‌می‌متالز - شهردار خرم آباد گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای احداث کارخانه شن و ماسه در کنار یک معدن کوهی در خرم آباد مصوب شده است.

به گزارش می‌متالز، داریوش بارانی بیرانوند روز دوشنبه اظهار کرد: باتوجه به اینکه مجوز بهره برداری از معدن کوهی شن و ماسه برای شهرداری خرم آباد توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان صادر شده است احداث یک کارخانه تولید شن و ماسه در کنار این معدن، علاوه بر خودکفایی شهرداری برای تامین نیاز پروژه‌های عمرانی استان، موجب می‌شود شهرداری به درآمدی پایدار دست یابد.

وی افزود: تاکنون شهرداری خرم آباد فاقد معدن شن و ماسه بود و سالانه بیش از ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد ریال صرف خرید این مصالح از بخش خصوصی می‌کرد در حالی که اکنون این مبلغ را می‌توان صرفه جویی و در سایر بخش‌های عمرانی هزینه کرد.

بارانی بیرانوند با بیان اینکه این اقدام گامی مهم جهت بهینه سازی منابع مالی شهرداری و تمرکز بر پروژه‌های عمرانی تاثیر گذار است عنوان کرد: در کنار این معدن در آینده نزدیک کارخانه تولید شن وماسه خریداری خواهد شد تا کاهش هزینه‌های حمل و نقل را هم به دنبال داشته باشد.

وی افزود: مجوز این معدن ۲ هکتاری با برداشت سالانه ۳۰ هزار تن است، اما قابلیت توسعه برای سال‌های آتی تا ۲۰ هکتار و تولید ۶۰ تا ۷۰ هزار تن را دارد.

شهردار خرم آباد بیان کرد: با صدور مجوز این معدن برای اولین بار در تاریخ تاسیس شهرداری خرم آباد تاکنون، می‌توان گفت که شهرداری در حال حرکت به سمت خودکفا شدن در راستای تولید مصالح مورد نیاز خود است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) لرستان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده