تاریخ: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۰۲
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۳۲۶۸۴۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

دره آتش کجاست؟/ هنر طبیعت با ماسه قرمز

‌می‌متالز - دره آتش یک پارک ایالتی در ایالت نوادا ایالات متحده است. این پارک به دلیل ساختار ماسه‌ای قرمزی که دارد شهرت یافته است و مساحتی حدود ۴۶۰۰۰ هکتار را پوشش می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، نام این پارک برگرفته از تشکیلات ماسه سنگی قرمز رنگی است که به نظر می‌رسد وقتی توسط اشعه‌های خورشید روشن می‌شوند، آتش می‌گیرند و منظره‌ای خیره‌کننده و سورئال خلق می‌کنند. این تشکیلات به طور طبیعی در طی میلیون‌ها سال شکل گرفته اند و در نتیجه صخره‌های سر به فلک کشیده، طاق‌ها و دیگر ویژگی‌های زمین شناسی جذاب به وجود آمده‌اند.

پارک ایالتی دره آتش به خاطر صخره‌های منحصربه‌فرد و مسحورکننده‌اش مشهور است، که عمدتاً از ماسه‌سنگ آزتک تشکیل شده است که قدمت آن به دوره ژوراسیک، حدود ۱۵۰ میلیون سال پیش بازمی‌گردد. مناظر متمایز پارک، ویژگی‌های زمین‌شناسی مختلفی را به نمایش می‌گذارد که هر کدام در ظاهر فریبنده و ماورایی آن نقش دارند.

ماسه‌سنگ قرمز

این پارک به دلیل ساختار منحرصه به فرد خود از جنس ماسه سنگ قرمز شهرت دارد و ظاهری آتشین به این دره می‌دهد. اکسید آهن درون ماسه سنگ، رنگ قرمز مشخص خود را به سنگ‌ها می‌بخشد، به ویژه در هنگام طلوع و غروب خورشید.

طاق‌ها

پارک ایالتی دره آتش همچنین به خاطر طاق‌های طبیعی خود شناخته شده است. این طاق‌ها توسط فرسایش آب و باد در طی میلیون‌ها سال شکل گرفته‌اند و اندازه‌های مختلفی دارند. برخی از آن‌ها فقط چند فوت عرض دارند، در حالی که برخی دیگر صد‌ها فوت عرض دارند.

علاوه بر تشکیلات ماسه سنگی قرمز و طاق‌ها، پارک ایالتی دره آتش همچنین دارای ویژگی‌های زمین شناسی دیگری مانند صخره‌های رسوبی، تپه‌های شنی و غار‌ها است.

سنگ نگاره‌های باستانی

پارک ایالتی دره آتش همچنین خانه سنگ نگاره‌های باستانی است که توسط ساکنان بومی آمریکا هزاران سال پیش ساخته شده‌اند. این سنگ نگاره‌ها نگاهی اجمالی به اهمیت فرهنگی و تاریخی این منطقه دارند و لایه‌ای از جذابیت را به پارک اضافه می‌کنند.

فعالیت‌های تفریحی

پارک ایالتی دره آتش مقصدی عالی برای فعالیت‌های تفریحی مانند پیاده‌روی، کمپینگ، دوچرخه سواری کوهستانی و عکاسی است. این پارک دارای بیش از ۴۰ مایل مسیر پیاده‌روی است که بازدیدکنندگان را به برخی از زیباترین مناظر پارک می‌برد. پارک همچنین دارای دو کمپینگ است که در طول سال پذیرای بازدیدکنندگان هستند.

دسترسی

پارک ایالتی دره آتش از طریق جاده ۱۵ جنوبی قابل دسترسی است. این پارک از ساعت ۶ صبح تا غروب خورشید باز است و هزینه ورودی آن ۱۰ دلار برای هر خودرو است.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده