تاریخ: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۲۰
بازدید: ۷۲
کد خبر: ۳۲۶۰۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تحلیل تکنیکال سهام رمپنا آذر ۱۴۰۲ / ماراتن صعودی گروه مپنا آغاز شد؟

‌می‌متالز - افزایش چشمگیر حجم معاملات که رشد اخیر قیمت سهام گروه مپنا را همراهی کرده است، نوید روز‌های مثبت زیادی در هفته‌ها و ماه‌های آتی را به سهامداران رمپنا می‌دهد. با شکسته شدن محدوده پرعرضه، اهداف تازه‌ای پیش روی رمپنا قرار گرفته است.

به گزارش می‌متالز، گروه مپنا با نماد «رمپنا» در بازار اول بورس (تابلو فرعی) قابل معامله است. سهام گروه مپنا با ارزش بازاری بالغ بر ۷۹ هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان در گروه خدمات فنی مهندسی قرار دارد.

آنالیز تابلوی معاملات «رمپنا» نشان می‌دهد، رفتار قیمت این سهم با وقفه کوتاهی در جهت تحرکات مشکوک حقوقی‌های سهم صورت می‌پذیرد. از این رو هر زمان که حقوقی شروع به خرید‌های سنگین کرده، کمی بعد، سهم از سویینگ‌های کف ساخته‌شده در نمودار خود، بازدهی خوبی نصیب سهامداران کرده است؛ بنابراین برای تشخیص اعتبار موج صعودی، بررسی رفتار حقوقی‌های سهم اهمیت بالایی دارد.

تحلیل تکنیکال سهام رمپنا

نگاهی به نمودار قیمت سهام گروه مپنا نشان می‌دهد، قیمت پس از ریزش آغاز شده در تابستان سال ۱۳۹۹، بین دو محدوده مشخص شده در چارت حبس شده بود. تلاش‌های قیمت برای عبور از این محدوده رنج، هربار با شکست مواجه می‌شد. سرانجام در جریان روند صعودی کلیت بازار که «رمپنا» نیز از این قاعده مستثنی نبود، در رالی صعودی آغاز شده در آبان ۱۴۰۱، قیمت موفق شد از سقف رنج عبور کند.

تحلیل تکنیکال سهام رمپنا آذر ۱۴۰۲ / ماراتن صعودی گروه مپنا آغاز شد؟

بررسی نمودار در بازه هفتگی نشان از آن دارد که سهام گروه مپنا هم‌مسیر با کلیت بازار از نیمه اردیبهشت‌ماه شروع به اصلاح کرد. این اصلاح قیمت را به درون محدوده رنج کشاند. اما با قرارگیری قیمت روی تراز ۶۱.۸ و همچنین مومنتوم کاهشی روند اصلاحی، چرخش قیمت ساخته شد.

در حال حاضر با صعود قیمت بالاتر از محدوده رنج، همزمان با افزایش چشم‌گیر حجم معاملات «رمپنا» چشم‌انداز مثبتی پیش روی سهامداران این نماد ترسیم می‌شود. از سوی دیگر کاهش حجم معاملات در هنگام روند اصلاحی، نشانه‌ای دیگر از صعودی بودن روند این سهم است.

آنالیز چارت قیمت سهام گروه مپنا در فریم نزدیک‌تر نیز نشان می‌دهد خط نزولی رفتار قیمت در روند اصلاحی این سهم شکسته شده است. در واقع فاز اصلاحی رمپنا از نیمه اردیبهشت‌ماه، پس از یک اسپایک نزولی، در فاز کانال نزولی قرار گرفت که به لطف جهش صعودی چند روز اخیر، این کانال شکسته شده است.

تحلیل تکنیکال سهام رمپنا آذر ۱۴۰۲ / ماراتن صعودی گروه مپنا آغاز شد؟

با عبور قیمت از سقف محدوده رنج (باکس قرمزرنگ مشخص شده در تصویر) اهداف تازه‌ای برای «رمپنا» تعریف خواهد شد. تارگت اولیه مسیر تازه «رمپنا» سقف سال ۱۴۰۲ است که محدوده قیمتی هزار و ۸۵۹ تومانی را نشان می‌دهد. پس از رسیدن به این هدف، می‌توان انتظار داشت قیمت مانع سختی تا رسیدن به سقف تارخی خود که در تیرماه سال ۱۳۹۹ ساخته شده، نداشته باشد.

همچنین در دید تکنیکال، هدف شکسته شدن محدوده رنج، رشد قیمت به اندازه عرضه این محدوده خواهد بود.

سلب مسوولیت: کلیه مطالب درج شده در این سایت جنبه تحقیقاتی، علمی و خبری دارد و برای فعالیت مستقیم در هیچ بازاری توصیه نمی‌شود.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده