تاریخ: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۱:۰۸
بازدید: ۴۶
کد خبر: ۳۲۶۲۴۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

وضعیت پرداخت خسارت توسط صندوق بیمه حوادث ساختمان

‌می‌متالز - وزیر امور اقتصادی و دارایی از پرداخت خسارت به ۱۵هزار واحد مسکونی توسط صندوق بیمه حوادث ساختمان در کشور در دو سال اخیر خبر داد. احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، در همایش بیمه و توسعه به مناسبت ۱۳آذر، روز ملی بیمه، اظهار کرد: از دو سال گذشته یک میهمان جدید به صنعت بیمه اضافه شده است که به نام صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان نام‌گذاری شده و طی مدت فعالیت خود به ۱۵هزار واحد مسکونی خسارت‌دیده از بلایای طبیعی پرداخت کرده است.

به گزارش می‌متالز، او افزود: صندوق بیمه حوادث ساختمان نقش مهمی در رفع نگرانی مردم در برابر حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله، صاعقه، رانش زمین و دیگر بلایای طبیعی دارد. وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه باید روش‌های برآورد و پرداخت خسارت به صورت دیجیتالی و هوشمند باشد، گفت: هدف صنعت بیمه افزایش شفافیت و هوشمندسازی در ارائه خدمات و پرداخت خسارت است. خاندوزی همچنین به بحث بیمه زائران اربعین اشاره کرد و گفت: گام‌های خوبی برای امنیت خاطر زائران برداشته شده، همچنین صنعت بیمه، توسعه همکاری‌های بین‌المللی را در دستورکار قرار داده است. او همچنین گفت: دو شرکت بیمه ایرانی و روسی هفته آینده اولین بیمه‌نامه‌های خود برای محموله‌های تجاری را صادر خواهند کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد صدور مجوز‌ها در صنعت بیمه اظهار کرد: طی دو سال گذشته به اندازه دهه ۹۰ مجوز‌های بیمه‌ای صادر شده و هدف ما ایجاد رقابت سازنده در این صنعت است. خاندوزی از اصلاح آیین‌نامه‌ها جهت تسهیل در کسب‌و‌کار بیمه خبر داد و گفت: آیین‌نامه ۱۰۴ در مورد سرمایه‌گذاری و آیین‌نامه ۹۴.۱ در مورد جلوگیری از نرخ‌شکنی‌های غیرفنی اصلاح شده است. او اضافه کرد: با همکاری فراجا قرار است طرح کروکی آنلاین در تصادفات رانندگی اجرا شود و هدف ما این است که خدمات بیمه‌ای ذیل دو کلیدواژه تسهیل اقتصادی و کسب‌وکار و هوشمندسازی قرار گیرد. وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین گریزی به بازار سرمایه زد و گفت: در ۸ ماه سال جاری بیش از مدت مشابه سال قبل عرضه اولیه در بورس داشتیم و همه این اقدامات به عنوان یک نخ تسبیح تحت عنوان تسهیل کسب‌و‌کار و دیجیتالی‌سازی قرار می‌گیرد.

خاندوزی همچنین گفت: شرکت‌های بیمه اتکایی فراگیر که پشتیبانی شرکت‌های بیمه‌ای داشته باشند، باید تشکیل شوند. همچنین تعارض منافع و ذی‌نفع واحد و اشخاص مرتبط در آیین‌نامه‌ها باید حذف شود. همچنین هوشمندسازی و شفافیت از باب نظارت بر خدمات هوشمند و سرعت در پرداخت‌ها دنبال شود. به گزارش فارس، حق بیمه تولیدشده در صنعت بیمه سالانه به حدود ۱۱۷هزار میلیارد تومان می‌رسد و ضریب نفوذ بیمه در کشور ما حدود ۲درصد است درحالی‌که این رقم در کشور‌های پیشرفته به ۷درصد از تولید ناخالص داخلی هم می‌رسد. یکی از دلایل پایین بودن ضریب نفوذ بیمه عدم توسعه بیمه‌های زندگی در کشور است که به خاطر شرایط تورمی و کاهش ارزش پول ملی سرمایه‌گذاری در بیمه‌های زندگی از صرفه اقتصادی خارج می‌شود.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده