تاریخ: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۴۸
بازدید: ۴۴۳۴
کد خبر: ۳۲۶۶۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تحلیل تکنیکال "شاخص صنعت بیمه" - ۲۰ آذر ۱۴۰۲

‌می‌متالز - در نمودار روزانه این شاخص هم شاهد ناحیه قابل‌قبول ۶۱.۸ درصدی فیبوناچی هستیم که با توجه به شکل گیری و تأیید این ناحیه در محدوده ۹۰ هزار واحدی میتوانیم شاهد رسیدن این شاخص در پله اول به مقاومت اوایل سال جاری وشروع اصلاح اصلی بازار باشیم.

به گزارش می‌متالز، نمودار این صنعت پس از اصلاح اردیبهشت تابه‌حال در حال اصلاح قیمتی بوده است تا به محدوده ۹۰ هزارواحدی مناسب شکل گیری تقاضا رسیده است که میتواند با توجه به بهبود نسبی حجم‌ها در این تایم فریم و یک کندل تأییدی شاهد کراس (به احتمال بالایی) مکدی در این صنعت باشیم که بتواند در پله اول خود، این نمودار را تا سقف اردیبهشت ماه و پس از آن در بلند مدت تا محدوده ۲۵۰ هزار واحدی این صنعت برساند.

تحلیل تکنیکال
برای نکته مهم این صنعت در تایم فریم هفتگی می‌توان ذکر کرد باتوجه‌به اطلاعات گذشته حرکتی این نماد دریافت که حرکت رو به بالای این صنعت می‌تواند با سرعت و شتاب بسیار مناسبی رخ دهد و عملاً در رشد‌ها شاهد اصلاح‌هایی با تعداد کندل بسیار کم قرمزرنگ باشیم که به‌احتمال بالایی این رشد می‌تواند نسبت به دیگر صنایع بازار در مدت‌زمان بسیار کوتاه‌تری طی شود.

تحلیل تکنیکال
در نمودار روزانه این شاخص هم شاهد ناحیه قابل‌قبول ۶۱.۸ درصدی فیبوناچی هستیم که با توجه به شکل گیری و تأیید این ناحیه در محدوده ۹۰ هزار واحدی میتوانیم شاهد رسیدن این شاخص در پله اول به مقاومت اوایل سال جاری وشروع اصلاح اصلی بازار باشیم.

تحلیل تکنیکال
در اندیکاتور ایچیموکو در تایم فریم روزانه شاهد عبور این شاخص از ابر قرمزرنگ به سمت بالا هستیم که در صورت تثبیت و حفظ این ناحیه می‌تواند تأیید استارت خوبی برای این شاخص در بازار سرمایه باشد که البته این نوید را در تایم فریم روزانه را می‌دهد که در کوتاه‌مدت شاهد توقف و پس از آن شاهد حرکت این شاخص بازار باشیم.

علی فراقی، تحلیلگر و معامله‌گر بازار‌های مالی

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده