تاریخ: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۰۱
بازدید: ۱۰۷
کد خبر: ۳۲۶۲۶۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

عربستان آماده تسخیر بازار آلومینیوم

‌می‌متالز - کنفرانس اخیر بین‌المللی آلومینیوم عرب (Arabal) در ریاض بینش‌های حیاتی را به اشتراک گذاشت و بر افزایش پیش‌بینی‌شده ۲۰ تا ۳۰ درصدی تقاضای آلومینیوم جهانی طی هفت سال آینده تاکید کرد.

به گزارش می‌متالز، این با چشم انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی برای تبدیل شدن به قطب جهانی پیشرو برای تولید آلومینیوم مطابقت دارد. معاون وزیر، دارایی‌های حیاتی مانند هزینه‌های انرژی پایین و موقعیت استراتژیک سودمند را برای دستیابی به این جاه طلبی ضروری دانست.

عربستان آماده تسخیر بازار آلومینیوم

معاون وزیر به درستی تاکید کرد که عربستان سعودی حدود ۱۰ درصد در تولید جهانی آلومینیوم مشارکت دارد و دارای ثروت معدنی فراوان به ارزش بیش از ۱.۳ تریلیون دلار است. این پادشاهی دارای زیرساخت‌های قوی، سرمایه گذاری‌های جهانی قابل توجه و نیروی کار با تحصیلات عالی است.

مهندس خالد بن صالح اظهار داشت: استراتژی معدنی ما اهداف بلندپروازانه ۲۰۳۰ را با هدف دو برابر کردن ظرفیت تولید بوکسیت و چهار برابر کردن آلومینیوم و همچنین سه برابر کردن تولید آلومینیوم اولیه هدف قرار می‌دهد.

در طول سخنرانی خود در Arabal، او ماهیت همه کاره آلومینیوم و کاربرد‌های گسترده آن در بخش‌های سنتی مانند حمل و نقل، ساخت و ساز و بسته بندی مواد غذایی را برجسته کرد.

وی بر نقش حیاتی آلومینیوم در پیشبرد انتقال انرژی جهانی، به ویژه از طریق کاربرد‌های آن در منابع انرژی تجدیدپذیر، وسایل نقلیه الکتریکی و سیستم‌های ذخیره انرژی تاکید کرد.

هدف نهایی عربستان سعودی کسب جایگاهی در میان ۱۰ تولیدکننده برتر آلومینیوم در جهان است. برای دستیابی به این هدف، پادشاهی آماده است تا سرمایه گذاری‌های خود را برای پروژه‌های جدید و گسترش امکانات موجود دو برابر کند. در حال حاضر، عربستان سعودی حداقل ۱۲ میلیارد دلار در پروژه‌های مختلف آلومینیوم با هدف افزایش ظرفیت تولید سرمایه گذاری کرده است.

منبع: باشگاه آلومینیوم

عناوین برگزیده