تاریخ: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۵۳
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۳۲۶۳۷۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

دستور استاندار برای تامین زمین کارخانه طلا در خراسان جنوبی

‌می‌متالز - استاندار خراسان جنوبی گفت: گروهی متشکل از دستگاه‌های مرتبط و سرمایه‌گذار کارخانه طلا به صورت میدانی در منطقه حاضر شوند و نسبت به انتخاب اراضی مناسب انجام پروژه اقدام کنند.

به گزارش می‌متالز، جواد قناعت روز پنجشنبه در دیدار سرمایه‌گذار واحد فرآوری معدن طلای خونیک که به منظور بررسی راهکار‌های واگذاری زمین برای احداث کارخانه طلای خونیک انجام شد، افزود: احداث کارخانه طلا با رعایت ضوابط زیست محیطی بلامانع است.

وی تاکید کرد: اراضی به گونه‌ای انتخاب شود که هزینه تولید برای سرمایه‌گذار مقرون به صرفه و دسترسی به زیرساخت‌ها نیز امکانپذیر باشد.

دستور استاندار برای تامین زمین کارخانه طلا در خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه حمایت از سرمایه‌گذاران در اولویت برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی قرار دارد، گفت: واگذاری اراضی برای احداث واحد‌های تولیدی باید براساس ضوابط قانونی و طبق نظر دستگاه‌های متولی برای صدور مجوز‌ها باشد.

سرمایه‌گذار واحد فرآوری طلا هم در این نشست خواستار مساعدت استان در واگذاری زمین برای احداث کارخانه طلای خونیک شد و گفت: برای احداث کارخانه و اختصاص زمین پروژه، ارزیابی زیست محیطی نیاز است.

جباری با تاکید بر ضرورت احداث این کارخانه افزود: ما در این مجموعه استخراج ۲ هزار تن کنسانتره طلا را در روز خواهیم داشت.

معدن طلای خونیک با ۱۸ کیلومتر مربع وسعت و استخراج سالانه ۵۰ هزار تُن کانسنگ طلا، یکی از هفت معدن طلای استان خراسان جنوبی است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان جنوبی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده