تاریخ: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۲۹
بازدید: ۱۱۷
کد خبر: ۳۱۹۹۶۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
کویر زرخیز

استخراج ۴۸۴ هزار تن کانسنگ طلا در خراسان جنوبی

‌می‌متالز - ۴۸۴ هزار تن کانسنگ طلا در نیمه نخست امسال از معادن طلای خراسان جنوبی استخراج شد.

به گزارش می‌متالز، مدیر کل صنعت، معدن وتجارت استان یا استخراج ۴۸۴ هزار تن کانسنگ طلا در خراسان جنوبی خراسان جنوبی گفت: بیشترین استخراج کانسنگ طلا استان را در این مدت مربوط به معدن طلای شادان با ۳۷۳ هزار تن و معدن طلای هیرد با ۸۰ هزار تن عنوان کرد.

آریافر افزود: مجموع ذخایر قطعی ثبت شده ۷ معدن طلای استان حدود ۶۴ میلیون تن است که این ظرفیت تا کنون برای ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

وی گفت: معادن طلای استان شامل معادن شادان، هیرد، ماهرآباد، کودکان، خونیک، خدا آفرید و جانجا است که برای این معادن تا کنون حدود ۳۳۹ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

در خصوص توسعه معادن طلای استان، روز گذشته با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیر کل صمت خراسان جنوبی نخستین انبار نگهداری مغزه‌های حفاری معادن و محدوده‌های اکتشافی خراسان جنوبی زیر نظر شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در استان و در جوار معدن هیرد به بهره برداری رسید.

مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی در این مراسم، ظرفیت این انبار را ۵۳ هزار متر مغزه حفاری عنوان کرد و گفت: این طرح با اعتباری بیش از حدود ۱۰ میلیارد تومان و در زمینی به مساحت ۶۰۰ متر مربع احداث شده است.

جلالیان با تأکید بر اینکه مغزه‌های حفاری در حکم شناسنامه هر معدن است افزود: با احداث این انبار امکان طبقه بندی، نگهداری و آرشیو نمودن اصولی و مکانیزه مغزه‌های های حفاری اکتشافی فراهم شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه این طرح اولین انبار مکانیزه حفاری‌های اکتشافی در استان است که به عنوان شناسنامه معادن اهمیت دارد گفت: این انبار گنجایش ذخیره ۵۳ هزار مغزه حفاری را دارد.

وی گفت: یکی از راه‌های توسعه استان حضور شرکت‌های اقماری همانند شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران است که با فعالیت‌های این شرکت شاهد توسعه زیرساخت‌های معدنی در استان هستیم که جای تقدیر دارد.

اشرفی افزود: اجرای این انبار نقش مهمی در توسعه زیرساخت‌ها و همچنین شناسایی ذخایر معدنی استان دارد..

ذخیره معدن طلای هیرد ۴ میلیون و ۹۱۰ هزار تن با مساحت ۳۴ کیلومتر و استخراج سالانه ۱۵۰ هزار تن در سال با اشتغال ۳۶ نفر است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما خراسان جنوبی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده