تاریخ: ۱۷ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۳۴
بازدید: ۹۲
کد خبر: ۳۲۶۴۰۵
سرویس خبر : انرژی

ثبت نام ۱۵ درصد مشترکان پرمصرف برق در سامانه املاک و اسکان

‌می‌متالز - سخنگوی صنعت برق با اشاره به همکاری وزارت راه و نیرو برای تکمیل سامانه ملی املاک و اسکان اعلام کرد:هم‌اکنون ۱۵ درصد از مشترکان پرمصرف برق خانگی معرفی شده در سامانه املاک و اسکان ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش می‌متالز، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص اجرای ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم گفت: در راستای اجرای ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم با اولویت‌بندی انجام شده، خوشبختانه تاکنون ۱۵ درصد از مشترکان پرمصرف در این سامانه ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر بر اساس اطلاع واصله از وزارت راه و شهرسازی از ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از افرادی که تاکنون ثبت نام‌کرده‌اند، ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر فرآیند ثبت نام را به طور کامل طی کرده‌اند و در صورت اعلام شناسه قبض توسط وزارت راه و شهرسازی مشمول بند‌های ضمانت اجرایی این قانون نخواهند شد.

رجبی مشهدی از مشترکان برق درخواست کرد در ثبت نام و تکمیل اطلاعات خود در این سامانه تسریع کنند.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه وزارت نیرو در تکمیل سامانه‌های اطلاعاتی بیشترین رکورد و بهترین عملکرد را در درگاه ملی مجوز‌ها داشته افزود: این وزارتخانه موفق به کسب رتبه اول شده و مورد تقدیر وزارت اقتصاد قرار گرفته است.

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: طی توافقی که با وزارت مسکن و شهرسازی صورت گرفته مقرر شده است اسامی افرادی که تاکنون موفق به خود اظهاری در سامانه املاک و اسکان نشده‌اند در اختیار شرکت توانیر قرار گیرد.

رجبی مشهدی خاطرنشان: این فرآیند در حال اجراست و از پیشرفت خوبی برخوردار است.

ماده ۵۴ مکرر - (الحاقی ۳۱/۰۴/۱۳۹۴ و اصلاحی ۰۵/۰۹/۱۳۹۹) به شرح زیر است:

هر واحد مسکونی واقع در کلیه شهر‌های بالای یکصدهزار نفر جمعیت که به استناد سامانه ملی املاک و اسکان کشور موضوع تبصره (۷) ماده (۱۶۹ مکرر) این قانون، در هر سال مالیاتی در مجموع بیش از ۱۲۰ روز ساکن یا کاربر نداشته باشد به عنوان خانه خالی شناسایی شده و به ازای هر ماه بیش از زمان مذکور، بدون لحاظ معافیت‌های تبصره (۱۱) ماده (۵۳) این قانون، ماهانه مشمول مالیاتی بر مبنای مالیات بر درآمد اجاره به شرح ضرایب زیر می‌شود:

سال اول- معادل شش برابر مالیات متعلقه

سال دوم- معادل دوازده برابر مالیات متعلقه

سال سوم به بعد- معادل هجده برابر مالیات متعلقه

واحد‌های نوساز پس ز دوازده ­ماه و در طرح (­پروژه)‌های انبوه‌سازی پس از هجده‌ماه از زمان صدورگواهی اتمام عملیات ساختمانی (­موضوع ماده (۱۰۰) قانون شهرداری مصوب ۱۱/‏۴/‏۱۳۳۴ با اصلاحات و الحاقات بعدی آن) مشمول مالیات موضوع این ماده می‌شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده