تاریخ: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۵۷
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۳۲۶۶۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت:

بندر کاسپین؛ یکی از نسل‌های جدید بنادر است/ تامین مالی گردشگران با همکاری نظام بانکی

‌می‌متالز - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: بندر کاسپین یکی از بنادر و نسل‌های جدید بنادر به حساب می‌آید. در این بندر سرمایه گذاری‌های خوبی انجام شده و در آینده امیدوار هستیم سرمایه گذاری‌های بیشتری نیز انجام شود.

به گزارش می‌متالز، اکبر نیازی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، درباره ویژگی‌های این منطقه اظهار کرد: منطقه آزاد انزلی یکی از مناطق قدیمی و در عین حال نسل دوم مناطق آزاد به حساب می‌آید. به دلیل مزیت لجستیک و ژئوپلیتیکی جایگاه ویژه‌ای در سرمایه‌گذاری به ویژه سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی کشور فراهم کرده که می‌تواند انجام دهد.

وی افزود: برای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی سه دسته‌بندی را در نظر گرفتیم. یکی حوزه بندر، پسکرانه و بخش‌های پشتیبان بنادر است که به بسته‌های سرمایه‌گذاری تعریف شده تبدیل شده که شامل پست اسلکه ها، مخازن و ضامن انبار‌ها و سایر بخش‌های مرتبط با این حوزه است.

نیازی در این باره ادامه داد: بندر کاسپین یکی از بنادر و نسل‌های جدید بنادر به حساب می‌آید. در این بندر سرمایه‌گذاری‌های خوبی انجام شده و در آینده امیدوار هستیم سرمایه‌گذاری‌های بیشتری نیز انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه صنعتی نیز دو شهرک صنعتی فعال با حدود ۱۶۰ واحد صنعتی داریم که علاوه بر تامین نیاز‌های داخل برخی از واحد‌ها در حوزه صادرات فعالیت‌های خوبی انجام دادند. دیگری، شهرک صنعتی شماره ۳ است که در حال هماهنگی و آماده سازی زیرساخت‌ها با سرمایه گذاران هستیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی بیان کرد: زون دیگر، تجارت، گردشگری و زون‌های مرتبط با این حوزه است. منطقه آزاد انزلی به دلیل لوکیشنی که دارد در بعضی از حوزه‌ها محدودیت مکانی کمتری دارد؛ بنابراین ما به دنبال واحد‌هایی هستیم که از نطر مکانی جای کمتری اشغال کنند، اما از نظر ارزشی، ارزش افزوده بالاتری را به وجود آورند.

وی درباره سرمایه گذاران‌خارجی توضیح داد: باید گفت که درحوزه سرمایه‌گذاری خارجی هماهنگی‌های خوبی انجام شده است. در بازار‌های هدف مانند حوزه بندر، کشور‌های CIS و روسیه سعی می‌کنیم با ترغیب ذینفعان و با حضور سرمایه‌گذاران و تجار به هدف مدنظر خود برسیم.

نیازی درخصوص اقدامات انجام شده در حوزه گردشگری عنوان کرد: غیر از طرح‌های خوبی که در منطقه اجرا شده چند طرح گردشگری دیگر براساس بضاعت منطقه در دست اقدام داریم. از جمله مجموعه اقامتی تماتیک. به عنوان مثال یک مجموعه جنگلی داریم که علاقمند هستیم در آن مجموعه اقامتی احداث کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: همچنین با هماهنگی نظام بانکی طرحی برای همه گردشگری و ایرانیان از مزایای گردشگری و تجارت منطقه طراحی کردیم که به بهره‌برداری رسید. این طرح کمک می‌کند بانک تامین مالی حضور گردشگران را برای همه افراد در منطقه فراهم کند و با حداقل سود ممکن و به صورت اقساطی با آن‌ها تسویه کند. این طرح، امکان حضور همه گروه‌های علاقه‌مند را در منطقه فراهم خواهد کرد. امیدوار هستیم با استاندارد بالا این طرح‌ها را به منصه ظهور برسانیم.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده