تاریخ: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۲۳
بازدید: ۱۳۰
کد خبر: ۳۲۶۸۵۵
سرویس خبر : انرژی
معاون وزیر نیرو تاکید کرد:

ضرورت ساخت ۴۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی طی ۷ ماه/ حمایت همه جانبه دولت از بخش خصوصی برای تولید انرژی تجدیدپذیر

‌می‌متالز - معاون وزیر نیرو خطاب به مدیران صنعت برق کشور گفت: باید ساخت ۴۵۰۰ مگاوات نیروگاه انرژی خورشیدی توسط سرمایه‌گذاران در کشور ظرف ۷ ماه انجام شود چرا که ظرفیت آن در کشور ایجاد شده و دولت پشت کار ایستاده است.

به گزارش می‌متالز، "محمود کمانی" در نشست هم‌اندیشی مدیران صنعت برق کشور با سرمایه‌گذاران برای ساخت ۴۵۰۰ مگاوات نیروگاه‌های خورشیدی، درباره روند پیشرفت ساخت این نیروگاه تجدیدپذیر توسط سرمایه‌گذاران داخلی عنوان کرد: برای اینکه امکانات کشور برای ساخت نیروگاه‌ها بلاتکلیف نماند، در فرآیند برگزاری مناقصه عمومی برای ساخت ۴۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر، سخت‌گیری‌های لازم از جمله الزام دریافت ضمانت‌نامه‌ها انجام شد تا تعهد لازم برای انجام کار از سوی سرمایه‌گذاران اخذ شود.

وی با تاکید بر اینکه باید ساخت ۱۱ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر ظرف ۲ سال آینده به بهره‌برداری برسد تا مشکل ناترازی سوخت و برق در کشور برطرف شود، ادامه داد: کار ویژه‌ای در حال انجام است و مقامات بالای کشور در لحظه در حال پیگیری برای تسهیل امور ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشور هستند؛ در پی این امر، وزیر نیرو دستورات لازم را به توانیر و برق منطقه‌ای‌های سراسر کشور ابلاغ کرده است.

معاون وزیر نیرو با تقدیر از همکاری مدیران برق منطقه‌ای در سراسر کشور در فرآیند اجرا و نظارت بر فرآیند ساخت نیروگاه‌ها، خطاب به مدیران صنعت برق کشور گفت: لازم است صنعت برق کشور از فرصت پیش آمده نهایت بهره را ببرد چرا که دستور وزیر، پشتوانه کار برای تسهیل در امور ساخت نیروگاه‌ها می‌باشد؛ بنابراین در صورتی که در فرآیند ساخت، مسائلی برای اخذ مجوز‌های مربوطه رخ دهد با برگزاری جلسات با مراجع ذی‌ربط به سرعت حل می‌شود.

کمانی از سرمایه‌گذاران خواست هر چه سریع‌تر مدیران پروژه‌ها را مشخص کنند تا از امکانات موجود که در اختیارشان گذاشته شده، بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: ساختگاه‌های مورد نیاز باید تا آخر آذرماه به سرمایه‌گذاران تحویل داده شود.

معاون وزیر نیرو با اشاره به اقدامات ساتبا برای تسهیل در ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر خاطرنشان کرد: موضوعات مختلف به صورت موازی در حال پیگیری است تا هم نگرانی سرمایه‌گذاران برای تامین منابع مالی رفع شود و نیز تخصیص زمین، تجهیزات و مسایل مربوط به اتصال به شبکه بدون مشکل انجام شود.

معاون وزیر نیرو تاکید کرد: باید ساخت ۴۵۰۰ مگاوات نیروگاه انرژی تجدیدپذیر توسط سرمایه‌گذاران در کشور ظرف ۷ ماه انجام شود چرا که ظرفیت آن در کشور ایجاد شده و دولت پشت کار ایستاده است.

رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق، تولید ۳۰ هزار مگاوات نیروگاه انرژی تجدیدپذیر را اقدام بزرگی در سطح کشور، عنوان و خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم جلسات مختلفی در سطح ریاست جمهوری، معاون اول ریاست جمهوری، وزیر نیرو و مراجع ذی‌ربط برای رفع موانع و تسهیل ساخت نیروگاه‌ها برگزار کرده‌اند و فرصت استثنایی برای حل ناترازی سوخت و برق در کشور به وجود آمده است.

وی با اشاره به وضعیت ساخت نیروگاه‌ها در بخش صنایع کشور، تصریح کرد: مدل صنعت برای ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر کامل شده و قرارداد سه جانبه‌ای بین سرمایه‌گذار، صنعت و توانیر منعقد شده و صنایع برای ساخت حدود ۳۰۰۰ مگاوات نیروگاه انرژی تجدیدپذیر پروانه گرفته‌اند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده